Holder på å renovere litt i et soverom hjemme. Vi skal bytte til et mindre vindu hvorpå vi vil trenge å lekte opp veggen litt. Veggen består i dag av trepanel på utsiden, isolasjon, dampsperre og 13mm treetex på innsiden. Bør jeg etterligne veggens oppbygging så langt som mulig? Skal jeg altså prøve å finne liknende materialer som treetex eller masonitt å ha inne i rommet, eller går det bra å blande materialer tro? Vurderer å kle veggen med vinduet med et lag renoveringsgips alternativt vanlig gips, er dette klokt?
Har også fjernet plassbygde garderober og trenger å lekte opp ny innervegg her. Samme problemstilling her, bør jeg etterligne nåværende vegger eller kan jeg blande materialer på denne veggen? Her vil jeg helst ikke sette gips. På den andre siden av denne veggen er det i dag badet som etter hvert skal renoveres og da utvides til arealet på grunn av de fjernede garderobene i soverommet. Hvordan bør denne veggen være bygget?

Takk på forhånd.

Å ikke blande materialer gjør fremtidig arbeid enklere, da vet man jo hva alle vegger består av og fremgangsmåten blir lik i hele rommet.

Tomture61
Tretex har vel aldri vært et bra materiale!
Muligens er det lydisolerende, ellers brannfarlig, myk i overflaten, trekker til seg fukt.
Fungerer bra som oppslagstavle!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.