hei der.
jeg la tidligere ut et innlegg og lurte på hva slags materiale det kunne være i veggen jeg rev i går. nå har jeg fått bekreftet fra viceverten at det var blåbetong og ble litt bekymret da jeg glemte å bruke maske, dvs. pustet sikkert inn en del støv som ikke er så bra for lungene. men jeg spurte også viceverten hvordan radonnivåene så ut, og han meddelte at de lå under grenseverdien, noe som vel burde innebære at mengden radon i veggen som jeg rev ikke kan være skyhøy, for da burde vel radonmåleren gitt høyere utslag? eller tenker jeg helt feil?

hvordan vet man om det finnes asbest i blåbetongen, leste et sted at det kunne finnes det også. jeg er ikke-røyker og har hørt at man ikke trenger å bekymre seg like mye som om man var storrøyker. hadde vært veldig takknemlig for hjelp da jeg bekymrer meg for hvor mye dritt som jeg har pustet inn. takknemlig for svar!

J
Du kan fullstendig slappe av. Blåbetong var kun farlig for de som jobbet med brytning av det, eller viss forhøyet risiko for lungekreft for de som bor i høye radonnivåer, ikke de som har revet ned en vegg eller så. Det er nok sammenlignbart med å ta et drag eller vandre langs med hovedgaten i hvilken som helst by... :D

så fint å høre!! kan slappe av litt da, tusen takk!!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.