Trenger å lage en avveksling for et liggende vindu som er 150 cm bredt i min bod som jeg skal bygge.
Holder det med en 45x120 for avveksling? Taket skal bli 19 grader og være av lett type med plåt. Bygningen er 270x505 cm.
150 cm er kanskje litt på grensen, så er det jo to fag, pluss litt til, som skal avveksles.
Kanskje at doble 45x120 klarer det, men det kan kreves mer, avhenger jo litt av snøsonen også. Så er det jo spørsmålet om hva "klarer" innebærer: Ofte legger man jo til med mer enn det som i praksis hadde holdt (med litt ekstra nedbøying i visse situasjoner kanskje), for at det skal holde i mange tiår og ikke knake osv.