Hei, Min første tråd her : )
Er i starten med en liten renovering, Nytt kjøkken, ventilert gulv og gulvvarme :)
Men må begynne med å veksle ut et par takstoler for det nye kjøkkenet.

Kanskje finnes det noen her med lignende forutsetninger, eller vet hvordan man skal beregne omtrent. Vil bestille bjelken så snart som mulig! :)
Åpningen blir 3.6m på bærende vegg.

Huset er bygget på 1970-ish 1,5-plan skidstahus. Snølast 3,5 kN/m2
38g helling på tak.
Stålbjelke er et krav pga byggehøyde.

LxB: 13x8.2 utside mål
Takk på forhånd :)

• Arkitekttegning av et enebolig fra 1970 med fire fasader og en seksjon, inkludert mål og takvinkel på 38 grader.
  • Blåkopi av husfasader, viser flere utsikter inkludert front- og sideperspektiv av et hus med takvinkel på 38 grader. Skala 1:100.
  • Plantegning av et hus fra 1970-tallet med nytt kjøkken, inkludert mål og plassering av bærende vegg for en stålbjelke i renoveringsprosjekt.
Hei,

Rask gjetning IPE180, kanskje en størrelse større. Hvordan vet jeg det? Dels regnet jeg på det ved vår 3,6m store avveksling, samt at huskonstruktøren valgte en lik til vårt karnapp. Dog bare enetasjes, derfor kanskje noe større.

Mvh Andreas

Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Hei,

Rask gjetning IPE180, kanskje en størrelse større. Hvordan vet jeg det? Dels regnet jeg på det ved vår 3,6m store avveksling, samt at huskonstruktøren valgte en lik til vår karnapp. Dog bare enetasjes, derfor kanskje noe større.

Mvh Andreas
Ser at jeg har lest tegningen feil (eller ikke i det hele tatt). Det er et opplag midt i huset, ikke langs veggen. Da bør IPE180 holde godt, og den tar lite plass. Ellers kan noe limtre også fungere bra.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.