Jeg har lett og sett en del tråder som tar opp verktøy og kvalitet i sammenligning Biltema/"kvalitetsverktøy". Men man tar ikke opp følgende:

Noen som har kommentarer om Biltemas skruer, (gips, spon osv.) samt spiker?

Takknemlig for å få del av deres livsvisdom! ;D

Man får hva man betaler for. Men de er klart godkjente.

Enig med hensyn til terrassebordskruen. Da kan det være verdt å satse på et merke som f.eks. grabber.

Jeg bruker både gips- og sponplateskruer fra Biltema og det fungerer bra. Av og til blir det en kartong eller to fra Byggmax også.

Har ikke sett noe feil på de galvaniserte spikerne på Biltema heller.

Enig med tidligere innlegg. Synes at skruen for byggbeslag er veldig bra spesielt med tanke på prisen.

LOB

lob skrev:
Er enig med tidligere innlegg. Synes at skruen for byggbeslag er veldig bra, spesielt med tanke på prisen.

LOB
De har dessverre gått ut av sortimentet. ???

MathiasS skrev:
De har dessverre utgått fra sortimentet. ???
Sjekk ut Silvan. Jeg var på Biltema og skulle ha slike skruer, men det var tomt i hyllen. Trodde dog at det bare var midlertidig. Dro til Silvan og fant like torx 20-skruer til samme pris. 250 stykker for 40:-. Helt OK.

Biltemas trallskru er kjempebra.
Til forskjell fra mange andre er den virkelig rustfri, og dessuten kan den skrus opp igjen uten å knekke og lage problemer. Hemmeligheten er å bruke friske bits, ellers blir det lett løst i krysset...

Generelt synes jeg at Biltemas skruer er helt OK, men for større/lengre dimensjoner kjøper jeg Jetting på AKB.

Trall, spon, gips skrue - Absolutt prisverdt!!!

Jeg kan også anbefale bitsene som selges i 5 eller 6 pack, husker ikke hvor mange. De er skikkelig bra! Kan lett sammenlignes med betydelig dyrere bits.

Også alt innen flislegging er bra, blandebatteri/visp sparkel/tannsparkel fix fugemasse.
Det finnes mye på biltema som er kanon! Dog ikke bildeler :-/

Norre skrev:
Trall,spån,gips skruv - Absolut prisvärt!!!

Jag kan även rekomendera bitsen som säljes i 5 eller6 pack, minns inte hur många. De e skit bra! Kan lätt jämnföras med betydligt dyrare bits.

Även allt inom kakelsättning är bra, blandare/visp spackel/tandspackel fix fog.
Det finns mkt på biltema som är kanon! Dock ej bildelar :-/
Jepp, riktig bitshållare + bits från biltema. Kostar ingenting, bitsen. Man kan tappa bitsen utan att bli ruinerad, man kan låta frugan (Sveno-varning) köra skruvdragaren utan att bli ruinerad - bara att slänga vissna bits och ta en ny. Bitsen håller också rätt mått så det är inget problem på den fronten.

Jepp, riktig bitsholder + bits fra biltema.
Angående bits trodde jeg at jeg var smart når jeg tidligere kjøpte i 10-pakk for et par tiere til jeg prøvde en virkelig herdet som holdt betydelig lenger enn ti av lavprisvarianten. På bitsholder lønner det seg heller ikke å prute på kvaliteten. Det er magneten som skiller seg mest. Med en ekte magnet kan man plukke en hel bunt skruer ved å dyppe bitsen i skruepakken mens en skrapholder ikke engang holder en skrue på plass.

Det er alltid morsommere å jobbe med bra verktøy.

Biltema har dobbeltbits (en i hver ende) i 10-pack i fin holder. Disse er rent søppel (selv om de kostet 22:90 har jeg for meg). Flesteparten gikk i stykker (vridde av) ved innskruing av første skruen. Skruen som er fra Biltema er også ifølge meg helt ok.

MathiasS skrev:
...
Man kan tappa bitsen utan att bli ruinerad, man kan låta frugan (Sveno-varning) köra skruvdragaren utan att bli ruinerad - bara att slänga vissna bits och ta en ny. Bitsen håller också rätt mått så det är inget problem på den fronten.
Nu var det lockande att berätta hur andra än jag i huset gör när de ska sätta upp något, men jag avstår. Jag kan i alla fall avslöja att jag får ha min usla skruvdragare ifred. En del bordsknivar ser dock lite knepiga ut...

sveno skrev:
Nå var det fristende å fortelle hvordan andre enn jeg i huset gjør når de skal sette opp noe, men jeg avstår. Jeg kan i alle fall avsløre at jeg får ha min dårlige skrumaskin i fred. En del bordkniver ser dog litt rare ut...
:-X ::)

Jeg kjøpte billige gulldfargede blandede skruer på Harald Nyborg. De var ikke bare dårlige, de var utrolig verdiløse!!
Vi har et antall avtrede slike skruer i vårt hus, spesielt på kjøkkenet. Til og med med vanlig skrutrekker var det en bagatell å vri av hodet.
SÅ IRRITERENDE DET VAR!!! Man har sin velplanlagte tid ::) avsatt til å gjøre visse ting, og så må man legge all kraft på å surre med avtrukne skruer!

Dessverre var de veldig imøtekommende og forståelsesfulle i butikken, og det var ingen problemer med å få pengene tilbake. Dessverre sier jeg, for jeg hadde behov for å få slippe ut litt sinne.

Nåja, man lærte noe nytt i alle fall.

sveno skrev:
Nå var det fristende å fortelle hvordan andre enn jeg i huset gjør når de skal sette opp noe, men jeg avstår. Jeg kan i alle fall avsløre at jeg får ha min dårlige skruetrekker i fred. Noen bordkniver ser dog litt rare ut...
Øhm... Altså når man spikrer inn bilde-spikerne (eller andre spiker å henge ting på) rett, om enn gjerne litt nedover p.g.a at man er kort.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.