Jeg har lett og sett en del tråder som tar opp verktøy og kvalitet i sammenligning Biltema/"kvalitetsverktøy". Men man tar ikke opp følgende:
Noen som har kommentarer om Biltemas skruer, (gips, spon osv.) samt spiker?
Takknemlig for å få del av deres livsvisdom! ;D
Noen som har kommentarer om Biltemas skruer, (gips, spon osv.) samt spiker?
Takknemlig for å få del av deres livsvisdom! ;D
Man får hva man betaler for. Men de er klart godkjente.
Enig med hensyn til terrassebordskruen. Da kan det være verdt å satse på et merke som f.eks. grabber.
Enig med hensyn til terrassebordskruen. Da kan det være verdt å satse på et merke som f.eks. grabber.
Biltemas trallskru er kjempebra.
Til forskjell fra mange andre er den virkelig rustfri, og dessuten kan den skrus opp igjen uten å knekke og lage problemer. Hemmeligheten er å bruke friske bits, ellers blir det lett løst i krysset...
Generelt synes jeg at Biltemas skruer er helt OK, men for større/lengre dimensjoner kjøper jeg Jetting på AKB.
Til forskjell fra mange andre er den virkelig rustfri, og dessuten kan den skrus opp igjen uten å knekke og lage problemer. Hemmeligheten er å bruke friske bits, ellers blir det lett løst i krysset...
Generelt synes jeg at Biltemas skruer er helt OK, men for større/lengre dimensjoner kjøper jeg Jetting på AKB.
Trall, spon, gips skrue - Absolutt prisverdt!!!
Jeg kan også anbefale bitsene som selges i 5 eller 6 pack, husker ikke hvor mange. De er skikkelig bra! Kan lett sammenlignes med betydelig dyrere bits.
Også alt innen flislegging er bra, blandebatteri/visp sparkel/tannsparkel fix fugemasse.
Det finnes mye på biltema som er kanon! Dog ikke bildeler :-/
Jeg kan også anbefale bitsene som selges i 5 eller 6 pack, husker ikke hvor mange. De er skikkelig bra! Kan lett sammenlignes med betydelig dyrere bits.
Også alt innen flislegging er bra, blandebatteri/visp sparkel/tannsparkel fix fugemasse.
Det finnes mye på biltema som er kanon! Dog ikke bildeler :-/
Jepp, riktig bitshållare + bits från biltema. Kostar ingenting, bitsen. Man kan tappa bitsen utan att bli ruinerad, man kan låta frugan (Sveno-varning) köra skruvdragaren utan att bli ruinerad - bara att slänga vissna bits och ta en ny. Bitsen håller också rätt mått så det är inget problem på den fronten.Norre skrev:Trall,spån,gips skruv - Absolut prisvärt!!!
Jag kan även rekomendera bitsen som säljes i 5 eller6 pack, minns inte hur många. De e skit bra! Kan lätt jämnföras med betydligt dyrare bits.
Även allt inom kakelsättning är bra, blandare/visp spackel/tandspackel fix fog.
Det finns mkt på biltema som är kanon! Dock ej bildelar :-/
Angående bits trodde jeg at jeg var smart når jeg tidligere kjøpte i 10-pakk for et par tiere til jeg prøvde en virkelig herdet som holdt betydelig lenger enn ti av lavprisvarianten. På bitsholder lønner det seg heller ikke å prute på kvaliteten. Det er magneten som skiller seg mest. Med en ekte magnet kan man plukke en hel bunt skruer ved å dyppe bitsen i skruepakken mens en skrapholder ikke engang holder en skrue på plass.
Det er alltid morsommere å jobbe med bra verktøy.
Biltema har dobbeltbits (en i hver ende) i 10-pack i fin holder. Disse er rent søppel (selv om de kostet 22:90 har jeg for meg). Flesteparten gikk i stykker (vridde av) ved innskruing av første skruen. Skruen som er fra Biltema er også ifølge meg helt ok.
Nu var det lockande att berätta hur andra än jag i huset gör när de ska sätta upp något, men jag avstår. Jag kan i alla fall avslöja att jag får ha min usla skruvdragare ifred. En del bordsknivar ser dock lite knepiga ut...MathiasS skrev:
Jeg kjøpte billige gulldfargede blandede skruer på Harald Nyborg. De var ikke bare dårlige, de var utrolig verdiløse!!
Vi har et antall avtrede slike skruer i vårt hus, spesielt på kjøkkenet. Til og med med vanlig skrutrekker var det en bagatell å vri av hodet.
SÅ IRRITERENDE DET VAR!!! Man har sin velplanlagte tid :
avsatt til å gjøre visse ting, og så må man legge all kraft på å surre med avtrukne skruer!
Dessverre var de veldig imøtekommende og forståelsesfulle i butikken, og det var ingen problemer med å få pengene tilbake. Dessverre sier jeg, for jeg hadde behov for å få slippe ut litt sinne.
Nåja, man lærte noe nytt i alle fall.
Vi har et antall avtrede slike skruer i vårt hus, spesielt på kjøkkenet. Til og med med vanlig skrutrekker var det en bagatell å vri av hodet.
SÅ IRRITERENDE DET VAR!!! Man har sin velplanlagte tid :
Dessverre var de veldig imøtekommende og forståelsesfulle i butikken, og det var ingen problemer med å få pengene tilbake. Dessverre sier jeg, for jeg hadde behov for å få slippe ut litt sinne.
Nåja, man lærte noe nytt i alle fall.
Øhm... Altså når man spikrer inn bilde-spikerne (eller andre spiker å henge ting på) rett, om enn gjerne litt nedover p.g.a at man er kort.sveno skrev: