Jeg har en lokal på Gotland som jeg tenkte å gjøre om til sommerbolig. Opprinnelig bygget som landhandel, men fram til 1993 var det banklokale og deretter et generelt lager.

Totalt er det 80-90 kvm fordelt på 4 rom hvorav det er cirka 30 kvm, 25 kvm, 20 kvm, 12 kvm, pluss en liten gang og en liten toalett i dagens situasjon.
Tak høyde 2,8 m, men må senkes på grunn av ganske dårlige rør og elektriske ledninger i taket.

Kommer til å flytte noen dører og bytte ut vinduer, primært de to utstillingsvinduene som i dag er 2x2 m, mot glasspartier med skyvedører.

Vann og avløp finnes. Elektrisiteten må gjennomgås. Automatsikringer, men gamle kabler.

Bad har jeg tenkt plastgulv og våtromsplater på veggene.

Kjøkken har jeg tenkt å holde lite, maks 2-3 kjøkkenskap + hyller og hvitevarer.

Gulvene kommer jeg antagelig til å kunne fjerne plastmatten og bruke furugulvet under.

Så til mitt egentlige spørsmål. Hvilke materialvalg. Farger, tapet, innertak, veggplater, baderomsløsninger og kjøkkenløsninger gir meg den absolutt laveste totalkostnaden på dette prosjektet.

Har tenkt å kjøpe inn 200 håndverktimer og bruke maks 100 000 på alt materiale.

Er det mulig?

Takk for synspunkter og ideer.

Vanskelig å svare på uten å se forutsetningene. Er det tenkt at alt arbeid skal settes ut, eller kommer du til å gjøre deler selv?

Jeg har tenkt å kjøpe inn 200 timer og fullføre det som kreves. Men selve forutsetningene er vel ikke det jeg vil ha tilbakemelding på, men mer hvilke metoder og materialer jeg kan bruke for å velge den billigste løsningen. F.eks billigste himling osv.

Så må jeg vurdere om de kan anvendes på mitt prosjekt.

Men jeg ringte og ba om noen mål så jeg kunne lage en skisse. Alt var litt mindre enn jeg tenkte
Håndtegnet skisse av en plantegning med ulike rom markert med størrelse i kvadratmeter, inkludert rom på 7 kvm og bad på 4 kvm.
Rommet på 7 kvm finnes ikke, men er mer tenkt som en gang siden det er en ytterdør den veien. Badet på 4 kvm ser ikke slik ut heller, men er kun 1 toalett, maks areal 1.5 kvm.

Har også noen dårlige bilder av innsiden og huset. Se nedenfor.

Grønn hylle med diverse verktøy og gjenstander i et rom med synlige rør og ledninger på veggene. Uferdig hjørne av bygning.

Person som løfter opp et gammelt, slitt vinylgulv for å avdekke treplankene under. Gulvet ser støvete og fuktig ut, og en pappbit ligger på treverket.

Eldre, slitt hus med hvit pussfasade, rødt tak og enkel balkong. Skilt med adresse "Vesterbjers 460" ved inngangsdøren.

Innvendig bilde av et rom med hvitt mønstret tak, en taklampe, bokhyller med permer, og oransje gardiner foran et vindu.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.