Vi holder på å planlegge byggingen av et fritidshus. Selvfølgelig er vi interesserte i å spare noen kroner, og nå lurer jeg på om det finnes et sted i Sverige med ekstra billig byggemateriale, noe "Ullared" for byggematerialer...?

Jeg tenker da primært på ting man kan få inn i en tilhenger. Det gjør ingenting om det er forskjellige steder som spesialiserer seg på spesielle ting. Vi kan ta en Sverige-tur hvis det ville lønne seg.
Jeg ville bli evig takknemlig om noen kunne gi litt tips!
/Karla

Byggmax!

B&W for byggematerialer. Så kan du alltid lete etter gjenvinningsfirmaer. Det er ingen grunn til å betale dyrt for boddører osv når man kan kjøpe disse for 4-500 fullt vinterisolerte som brukte.

Gjenvinningsfirmaer, kommunale returstasjoner mm. Perfekte steder å finne skatter, akkurat som du skriver mats_o. Pass på alle billige byggematerialeselgere, da det ofte er 2-sortering eller defekter som selgerne sier ikke spiller så stor rolle. Vi som bygger profesjonelt liker IKKE disse materialene. Det tar bare lengre tid og blir mer spill og et dårligere sluttresultat. Kjøp heller god kvalitet for en noe dyrere sum, og spar på norgesturneen i drivstoff- og tidskostnad. Ordtaket "Sparetrang bedrar klokskap" er noe å tenke på. Så avhenger det selvsagt av hva man har å velge på, på hjemmebane. Men en billig dør som slår seg når det blir kaldt ute og varmt inne, hvor moro er det? Heller en brukt ekte ytterdør.

O Ja.

Det jeg tenkte på var skruer og beslag samt platekonstruksjonsmaterialer som er billig på byggmax og det er ingen forskjell så vidt jeg kunne kjenne på woodys og byggmax gipspaneler bortsett fra at byggmax var 20:- billigere per plate. VP rør kan man også kjøpe med fordel på byggmax. Det er eksakt samme rør som elektrikerfirmaene bruker men til bedre pris. Vil man ha gullfiber som isolasjon så er byggmax proffserie bedre enn vanlig rockwoll for eksempel.

tartan skrev:
Gjenbruksbedrifter, kommunens returer mm. Perfekte steder å gjøre kupp, akkurat som du skriver mats_o. Pass på med alle billige byggevareselgere, da det ofte er 2-sortering eller defekter som selgerne sier ikke spiller så stor rolle. Vi som jobber profesjonelt med bygging liker IKKE disse materialene. Det tar bare lengre tid og blir mer svinn og et dårligere sluttresultat. Kjøp heller god kvalitet for en noe dyrere penge, og spar på norgesturneen i drivstoff og tidskostnad. Ordspråket "Snålheten bedrar visheten" er noe å tenke på. Så kommer det selvfølgelig litt an på hva man har å velge mellom på hjemmebane. Men en billig dør, som vrir seg når det blir kaldt ute og varmt inne, hvor morsomt er det? Heller en brukt ordentlig ytterdør.
Tartan
man kan ikke stole på at de som forventes å levere kvalitetsskiver gjør det ..jeg kjøpte spon og hvit melamin fra optimere som så ut som tredjesortering..så også de kjøper opp billige plater fra østlandene og selger dem som første sortering for å klare konkurransen.
melaminplatene var fnasete i kantene og noen manglet fullstendig melamin ca 5mm langs hele langsiden...sponet hadde ingen skarp kant noen steder og de var av en mye mykere kvalitet enn de skal være normalt..

>:( >:(så tommelen ned for Optimera akkurat nå

• Liker
Niklasjansson8
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.