Hei,

Jeg leter etter en type betongskrue til et hjemmeprosjekt men det virker som om skruen selges kun til bedrifter (typ via Ahsell, Flamco og også da må man kjøpe dem i pakker som inneholder 100 stk. Jeg legger ved bildet og er takknemlig hvis noen kunne tipse om hvor man kan kjøpe dem i "løsvekt" som privatperson.

bild_453_3820874.jpg

Sjekk hos hilti, jeg vet at de har disse betongskruene, men er litt usikker på om de selger stykkvis.

• Liker
AlexKa1973
  • Laddar…
Hva skal festes i dem? Jeg har for meg at visse vent eller rør firmaer bruker dem i betonghvelv

S Spartans skrev:
Sjekk hos hilti, jeg vet at de har disse betongskruene, men er litt usikker på om de selger stykkvis
Hei,
Hilti selger ikke til privatpersoner og selger ikke stykkvis.
Men om du får tak i noen med kontakt der så er det bingo...

• Liker
AlexKa1973
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Hva skal festes i dem? Jeg mener å huske at noen ventilasjons- eller rørfirmaer bruker dem i betongtak
Jeg skal feste dem i betongtak og skru inn gjengestang i den som en stabiliserende del av et hyllesystem. Her er inspirasjonsvideoen fra youtube:

https://youtu.be/QTKn6hKvwyQ

AXS
Tenk bare på at det er vanskelig å bore på nøyaktig rett sted. Denne løsningen tillater ingen justering.

• Liker
AlexKa1973
  • Laddar…
Krilleman
Kalasbra ting for å få opp fester i taket med gjenget stang!

Hvor mange trenger du?

Jeg har noen liggende...

AXS AXS skrev:
Tenk bare på at det er vanskelig å bore på akkurat rett sted. Denne løsningen tillater ingen justering.
Det har du rett i. Egentlig kan jeg tenke meg en eller annen type skrue, men med innvendig gjenge for å kunne skru inn en gjengestang.

Krilleman Krilleman skrev:
Kalasbra saker for å få opp fester i taket med gjengestang!

Hvor mange trenger du?

Jeg har noen liggende...
Egentlig er jeg fortsatt i planleggingsfasen, men hvis jeg tar i, tror jeg at 10 stk ville vært nok.

Kjør sånn her da. Slagankare

• Slaganker med metallisk overflate, sylindrisk form og gjenger på innsiden, brukt for å sikre feste i murverk eller betong.
  • Liker
Mr.fluff og 2 andre
  • Laddar…
Krilleman
Slaganker fungerer selvsagt også kjempebra, men den setter større krav til betongen da innfestingen kun skjer ca. 3 cm opp i betongen!

Men som prikken over i-en gir den en mer estetisk mye penere installasjon! (y)

• Liker
AlexKa1973
  • Laddar…
Går jo også å bore dypere og gjenge i en bolt å slå på for å få den lenger inn i betongen.

• Liker
AlexKa1973 og 1 annen
  • Laddar…
Hvorfor ikke bare feste gjengestangen med ankermasse?

• Liker
AlexKa1973
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.