ktm250 skrev:
Så lenge du blander i riktige proporsjoner så skiller det ikke fra ferdig, det er du selv som styrer styrken på den. Stoler du på din egen blandingsevne så er det jo opp til deg selv.
Nei, jeg har nettopp kommet frem til at jeg nok ikke stoler på min egen evne. Det ser ut til å være en million forskjellige oppskrifter på blandingsproporsjoner og typer av ballast. Det får nok bli betongsekker i stedet slik at det bare er å følge oppskriften på posen. Jeg vil jo ikke at pelene skal begynne å forvitre eller noe.

ktm250 skrev:
For å være pirkete så er det faktisk 23 stk ;)
trodde det var 16 liter/25 kilo ferdigblandet? tok jeg så feil :)

finnes ikke noe verre enn å stå og mangle noen sekker når man støper ;)

13 er mer realistisk og nei det finnes ikke noe så j--la irriterende som når det mangler noen få liter i formen så man må lage en liten batch til.

Et oppfølgingsspørsmål, hvor lenge og nøye må man beskytte betongen mot vann?

Jeg har gravd plinthullene og i noen av dem siver det inn en del vann. Nå er vel jorden antagelig ganske fuktig siden det har regnet en del, så jeg håper at det forsvinner med bedre vær, men det kan jo være greit å ha en plan B i beredskap.

(For øvrig støtte jeg på fjell i sju av åtte hull så det går nok bare med halvparten så mye betong som jeg regnet med.)

Bigfoot skrev:
En oppfølgingsspørsmål, hvor lenge og nøye må man beskytte betongen mot vann?

Jeg har gravd ut plinthullene og i noen av dem siver det inn en del vann. Nå er vel jorden antagelig ganske fuktig siden det har regnet en del, så jeg håper at det forsvinner med bedre vær, men det kan jo være lurt å ha en plan B i beredskap.

(For øvrig støtte jeg på fjell i sju av åtte hull, så det går nok bare med halvparten så mye betong som jeg regnet med.)
Egentlig trenger du ikke beskytte noe, men det skader ikke at det får brenne i noen timer uforstyrret....

Det høres bra ut. Da bør det jo holde å pumpe ut det verste og kanskje putte støperøret i en plastsekk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.