Heisann! Elektrikeren har skåret opp en del hull i dampsperren for gjennomføring av elektriske rør. Hullene er mye større enn selve røret (spalter skåret opp med kniv) og tetning skjer med en spesiell tape.

Jeg synes ikke resultatet ser så veldig tett ut faktisk. Elektriske rørene går jo ikke alltid ut og inn vinkelrett mot dampsperren, de fleste rørene ligger jo parallelt med dampsperren. Det er naturligvis vanskelig å få det tett og kanskje faktisk også vanskelig å få det bra.

Har dere noen tips om metoder for hvordan man får helt tett rundt disse gjennomføringene for elektriske rør? Vurderte en stund å supplere tapen med fugeskum men det fester vel ikke på polyetylenplast.

:thumbup: TAKK thumbup.gif

Klipp til biter som du lapper over med 10-20 cm og teiper ordentlig med riktig teip. Men hvorfor lager han hull i plasten det finnes vel ingen grunn til det, eller finnes det ikke noe "installasjonsrom" mellom plass og overflate?

• Liker
kramfors
  • Laddar…
cecar33 skrev:
Klipp til biter som du lapper over med 10-20 cm og teip ordentlig med riktig teip. Men hvorfor lager han hull i plasten, det finnes vel ingen grunn til det, eller finnes det ikke noe "installasjonsrom mellom plasten og overflatebelegget.
@cecar33, takk for ditt svar!

Grunnen til at det har blitt laget så mange hull er nok delvis fordi det er loftetak i midtdelen av huset. I alle overganger fra vegg til tak har det også blitt laget hull. Se bildet så forstår du.

:)

Byggekonstruksjon med ryggåstak og flere hull i overganger mellom vegg og tak. Plasthylser og ventilasjonsrør er synlige.

Sist redigert:
Hadde man bare tenkt nøye gjennom det på forhånd, så hadde det vært mulig å bygge det på en måte som gjør at man slipper å lage hull i plasten.
Jeg har også "åpent til møne" men kan føre strømmen fra veggene opp i taket uten problemer.

Ja jeg ser, men om ikke innerste glesen vært der før el trekningen så burde det gå å trekke slangen uten å lage hull. Men nå er det som det er, forsøk å få dit en bit plast mellom glesen og takduken og teip. Unngå byggskum alltid så lenge det er mulig for det er et j..vla kliss når det sveller ut mer enn hva som var tenkt, og å få det bort er ikke lett. Men byggskum som materiale er kanon om det ikke går på annet vis.

• Liker
kramfors
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.