Hei!
Jeg skal legge på vannglass k12 på mitt betonggulv utendørs. Man skal fortynne dette først 1:5 deretter 1:4 1:3 1:2 og kanskje 1:1 om det ikke allerede har blitt mettet.
Jeg kan tenke meg at første strøk på 1:5 vil suge mye og derfor lurer jeg på hvilken metode som vil fungere best for å stryke/legge ut vannglasset med? Er det å helle ut det og deretter fordele det med en kost eller skal man rulle det ut? Eller skal man bruke trykksprøyte?
Er det noen med erfaring med akkurat Vannglass k12?

Trykksprøyte. Juster munnstykket så det blir en grovere dusj, ikke tåke.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Trykksprøyte. Juster munnstykket så det blir en grovere dusj, ikke tåke.
Okei, ja det burde være smidig. Hvordan er konsistensen når man kommer ned på blanding 1:2 - 1:1? Er det fortsatt som vann eller blir det litt tykkere?

T trasan skrev:
Okej, ja det burde være smidig. Hvordan er konsistensen når man kommer ned på blanding 1:2 - 1:1? Er det fortsatt som vann eller blir det litt tykkere?
Litt tykkere, men det er ingenting som påvirker påføringen. Derimot bør du legge det på når det er svalt og vindstille slik at det ikke tørker for raskt eller blåser bort. Løsningen skal trenge ned i porene og gjøre betongen mer eller mindre vanntett. Om du likevel får små dammer kan en vanlig kost være nyttig for å spre væsken.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Litt tykkere, men det er ingenting som påvirker påføringen. Derimot bør du nok legge det på når det er svalt og vindstille så det ikke tørker ut for raskt eller blåser bort. Løsningen skal trenge ned i porene og gjøre betongen mer eller mindre vanntett. Om du likevel får små dammer kan en vanlig kost være nyttig for å spre væsken
Ja det kan du ha rett i, takk for tipsene

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.