Hei!

Jeg har ca 35 m2 ytong som jeg trenger å frese ned ca 50mm.

Et jævla arbeid som jeg ikke vet helt hvilken maskin som ville klare det?

Har testet med en slik men den tar altfor lite:
https://www.amazon.se/dp/B09S5T7YGF?ref_=pe_109251361_1104560371_fed_asin_title

Finnes det noe bra dere kan tipse om her? Vil ha noe som tar mye materiale på en gang, en vinkelsliper går f.eks. ikke.

MVH Erik Wedlund

Ja, det har jeg også tenkt på, men jeg lurte på om det fantes noe enda bedre som freser med en gang. Det er store områder å håndtere.

A
Det høres ut som et sprøtt prosjekt, hva er hensikten med det?

• Liker
hapazard og 3 andre
  • Laddar…
Er det en yttervegg med bærende funksjon. Freses ytong ned med så mye som 50mm, så blir bæreevnen mye mindre og vil ha en tendens til å sprekke.
Du bør nok fortelle hvorfor dette tiltaket, samt hva som eventuelt skal settes utenpå senere.

J jonaserik skrev:
Er det en yttervegg med bærende funksjon. Frestes ytong ned med så mye som 50mm, så blir bæringen mye mindre og vil ha en tendens til å sprekke.
Du bør nok fortelle hvorfor dette tiltaket, samt hva som eventuelt skal settes utenpå senere.
Alt det der har jeg kontroll på.

Knapt noen last på veggene og 350 tykke i dag

E erikjakan skrev:
Alt det der har jeg kontroll på.

Knapt noen last på veggene og 350 tykke i dag
OK men hva er meningen med å skale av 50 mm. Ingen svar på det.

Bygningen må bli mindre.

AHA kanskje da at den har blitt for stor i areal og fått tilbakemelding av kommunens målinger. Trist med slikt, men godtar de det, så har du flaks at det går an å skalere litt ned. Da er det nok best å skjære spor med ca maks 10 cm mellom (best med 50 mm da popper den biten lett ut) og begynne horisontalt nedenfra, 50 mm dypt med en sagblad og slå bort mellomstykket med stemjern. Et skikkelig drittjobb blir det og mye støv som virvler rundt, men må man for å få det til, så hva gjør man.

Det ble en Hilti Sporfres med 60mm dybde og 50mm bredde, det sugde men gikk ganske fort. Ble ca 10 240 liters sekker med spill Ytong :P

• Liker
Rumpnissen og 3 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.