Hei!

Skal legge nytt gulv i leiligheten. Tok bort listene og sånn så det ut etterpå. Bare smuldret opp. Har mellomgrov og fin sparkel hjemme (noen liter). Fungerer det å bruke det, eller er det noe annet som anbefales?

Med vennlig hilsen,

Niklas
Veggen bak gulvlist med smuldrende materiale og skader ved hjørnet av rommet, med tregulv foran.

Casco Husfix?
Finnes også som rapid (snabbtorkande) om det er travelt..

Takk, brenner ikke i knutene nå. Tenkte å skyte fast listene med 1.2x32mm nåler. Om jeg brukte sparklet (vil prøve å bli kvitt det) ville nålen feste i det?

Vanlig sparkel er jo vanskelig å bruke i så tykke lag som her.

F.eks. Casco Husfix kan du skru i.

Husfix er jo sementbasert i motsetning til vanlig sparkel og blir betydelig mer egnet når det er såpass dype hull.

Har dere helt rett i, synker jo alltid sammen også så man må sparkle to ganger. Takk for svar

Jeg hadde fylt opp med noe som ikke koster 89 spenna for 750 gram.

Ok hva skulle det være isf?? Forslag

Gipsbruk - Gypsum eller Finjas... Får man jo 25 kilo for drøyt 300 spenn..
Listen burde du med enkelhet kunne feste med et par striper konstruksjonslim og noen nåler.

Orker du å krype ut til Älvsjö/Fruängen så har jeg en halv sekk i bilen du kan få! Slenger med en skvett primer også hvis det er som du sier at det bare smuldrer.

• Liker
bike og 2 andre
  • Laddar…
Japp, jeg hadde også valgt gipsbruk

Mikael_L
Ville det ikke være hyggelig med noe som dykkert (eller T-dykkert som TS vil bruke) både kan spikres inn i samt at det deretter trekker litt.
Et materiale som ved tørket/herdet tilstand kanskje mer minner om mineritskive eller noe.

Husfix er sikkert bedre. Jeg bare synes at det er urimelig dyrt i sammenligning.

Jeg alltid lister mot betong med Ståldyckert med betongpangen og jeg anser at det drar fast som tusan.
Ellers så går det jo bra med litt PL400 og skrå inn vanlig dyckert for å holde det hele på plass.

nimhed skrev:
Husfix er sikkert bedre. Jeg bare synes det er urimelig dyrt i sammenligning.
Ulempen med husfix som jeg ser det er jo at det er svindyrt - Så hvis du får en ujevn overflate, så kan man jo ikke gjøre noe med det for å få det jevnt heller. Gipsbruket skraper man enkelt av med en sparkelspade når det har herdet for å få overflaten man ønsker. Fulgt av sandspartel hvis overflaten skal males.

En bekjent fjernet sitt flis i kjøkkenet og reparerte skadene med husfix - Måtte jo leie en diamantkvern for å få det hele jevnt nok for fliser. ;)

Er det i kjeller under bakken, utendørs eller lignende, så er det ingen tvil om at husfix er et bra produkt - Men innendørs i en leilighet bak en gulvsokkel? Nja...

Det finnes jo billigere produkter sett til kilopris enn Casco Husfix, men her går det jo ikke med 25 kg..
Det er vel nettopp derfor som forpakningsstørrelser på 750 gr finnes.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.