Hei!
Har en vedfyrt ovn i stuen som ble satt inn av forrige eierne. Bak går en tilluftskanal inn/ut gjennom veggen og denne er isolert med steinull og "beskyttet" av en tilluktet plate der utførelsen etterlater en del å ønske. Vår ettåring har funnet denne og elsker å fikle med isolasjonen. Jeg tenker på hva jeg kan bruke av materiale for å lage en ny beskyttelse, eller om det utelukkende er metall som gjelder? Hvordan ville dere gjort det?
Med vennlig hilsen,
Marcus
Har en vedfyrt ovn i stuen som ble satt inn av forrige eierne. Bak går en tilluftskanal inn/ut gjennom veggen og denne er isolert med steinull og "beskyttet" av en tilluktet plate der utførelsen etterlater en del å ønske. Vår ettåring har funnet denne og elsker å fikle med isolasjonen. Jeg tenker på hva jeg kan bruke av materiale for å lage en ny beskyttelse, eller om det utelukkende er metall som gjelder? Hvordan ville dere gjort det?
Med vennlig hilsen,
Marcus
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Det går ikke å skru fast platen?
Ellers, om du skal bygge et nytt beskyttelse, skal det være ubrennbar, f.eks. gipsplate.
Det burde jo være ganske lett å bygge sammen en hette og skru den fast i veggen.
Ellers, om du skal bygge et nytt beskyttelse, skal det være ubrennbar, f.eks. gipsplate.
Det burde jo være ganske lett å bygge sammen en hette og skru den fast i veggen.
Takk for svar!KnockOnWood skrev:
Nja, i det minste ikke slik at all isolasjon skjules. Gips er et alternativ jeg har tenkt på, men hvordan fester jeg i så fall sammen bitene på plass? Lim?
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Til å begynne med, så si til ettåringen at han ikke får være der og pille!
Da får du tid til å bygge noe penere enn den der platen som sitter der nå.
Den der stringhyllan som står på gulvet, den er vel fastskrudd i veggen håper jeg.
Da får du tid til å bygge noe penere enn den der platen som sitter der nå.
Den der stringhyllan som står på gulvet, den er vel fastskrudd i veggen håper jeg.
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Vad gör ni för att skydda norra fasadsidan bättre?
Fasad -
Vad ska jag sätta för att skydda väggens regelverk?
Fönster & Dörrar -
Vad ska jag sätta här för att skydda väggens regelverk?
Fönster & Dörrar -
Mäta kakelugns cirkel - mall för nytt gnistskydd
Golv -
Fallskyddspaket för lutande tak 24m – helt nytt, säljes
Säljes, Uthyres & Skänkes