Hei,

Har endelig fått en vaskemaskin på plass i det nyrenoverte badet.
Nå ønsker jeg å sette en benkeplate ovenfor (gulmerket område), i linje med servant og deretter lage en eller annen type oppbevaringsløsning ovenfor (rødmerket område).
Har en rekke spørsmål relatert til dette:

- anbefaling på lyst benkeplatemateriale som kan passe inn?
- hvor kan man bestille denne typen form på mål, og er det mulig å få platen levert med hull for strømkabel og vannrør?
- hvordan fester man benkeplaten?
- er det et rimelig prosjekt å ta på seg for noen med begrenset byggeterfaring, eller bør jeg hyre noen for dette?
- har dere noen forslag til hvordan oppbevaringen ovenfor kan bygges? Samboeren tenker på åpne hyller, jeg ser for meg et skreddersydd skap for å unngå støv (og slippe å se alt vi trolig vil sette på hyllene).

takk for ideer og innspill!

• Nyinnstalert vaskemaskin under gul markering for benkeplate, med rød markering for fremtidig lagringsløsning i hvitfliset baderom.
G gbang skrev:
...- anbefaling på lyst benkeplatmateriale som kunne passe inn?
- har dere noen forslag på hvordan oppbevaringen over kan bygges?
Hvorfor benkeplate? Det går jo fint å plassere/legge håndklær mm oppå vaskemaskinen.
Ellers er vel en plate med laminat det mest passende og rimeligste.

Hvor stort blir det ønskede skapet over?
Bredde x dybde x høyde?
Det går vel ikke helt ned til vaskemaskinen/benkeplaten?

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hvorfor benkeplate? Det går jo bra å sette/legge håndklær mm oppå vaskemaskinen.
Ellers er vel en plate med laminat det mest passende og billigste.

Hvor stort blir det ønskede skapet ovenfor?
Bredde x dybde x høyde?
Det går vel passende nok ikke helt ned til vaskemaskinen/benkeplaten?
Årsaken til benkeplate ville hovedsakelig være estetisk. Vil skjule slangene fra vaskemaskinen, og jeg liker heller ikke den nåværende nivåforskjellen på noen centimeter mellom maskin og servant.

Min tanke var å la skapet gå hele veien ned til benkeplaten. Hvorfor skulle det være upassende?

Målene på det tiltenkte skaprommet er B38xD25xH117.
2 sekspakk med toalettpapir går inn ved siden av hverandre uten problem. Tenker også at det blir bra for håndklær og vaskemiddel.

Sist redigert:
BirgitS
Hvordan har du tenkt å gjøre når det er på tide å utføre service eller bytte vaskemaskin og må løfte opp avløpsrøret fra vannlåsen?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.