Hei! Jeg holder på å renovere et rom i kjelleren for å bli et "fint verksted", og nå for tiden har jeg en lang vegg med trepanel som har vært der i 15+ år. Rommet er aktivt ventilert med tilluft fra FTX aggregat.

Jeg har behov for å avrette gulvet samt pusse opp de tre andre veggene.

Kjelleren lukter ingenting og ingen bekymring med fukt hva jeg har merket. Kan jeg beholde panelet på denne veggen hvis jeg kanskje kapper bort noen CM fra gulvet? Vil gjerne slippe å gjøre noe på den veggen.

Mvh Henke
En lang vegg med trepanel i en kjeller, rør festet på toppen. Ulike materialer og en svart plastpose på gulvet.

Renoveringskjeller med trepanelvegg, belyst av arbeidslampe. Uåpnet eske og verktøy på gulvet, betongvegg delvis synlig i hjørnet.

Er det en yttervegg ville jeg ha fjernet det, kan være isolasjon bak som du burde fjerne. Er det ikke det og det er metallprofiler bak er det roligere.

Glemte å legge til dette bildet også. Ingen isolasjon. Denne panelet er på den ene kortsiden som skal fjernes. Det er en delvis yttervegg, men jeg har veranda mot den siden. Så ingen større fukt i jorda der denne veggen er.

• Bilde av en uisolert yttervegg med trepanel og en sprukket overflate, sett fra siden.
Ser jo veldig luftig ut. Har man ingen problemer nå så ville jeg beholdt det. I verste fall får du vel rive den senere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.