Får hjem en betongplate som har herdet i to uker og deretter blitt behandlet med betonglasur.
Platen kommer til å ligge ute i all slags vær. Hvilken behandling er best? Bør jeg legge på noen lag lasur til? Ønsker gjerne en overflate som tåler fettflekker og annet søl, og vil også bevare den grå betongfargen.
men da fantes det 500ml flasker. Så det blir jo veldig mye til en plate med 1L.
Så langt har den klart 2 barn og et antall fester med rødvinssøl. Prøvde noen prøvebiter først, og denne ble best synes vi.
Holder på med benkeplate til utekjøkkenet og tenkte å bruke det samme, men vi er ikke helt ferdige der ennå. Har slipt overflaten med 800-korn og deretter behandlet den.
Gjorde et eget spisebord for noen år siden. Kjøpte denne varianten:
[lenke]
men da fantes det 500ml flasker. Så blir jo veldig mye til en plate med 1L.
Hittil har den klart 2 barn og et antall selskap med rødvinsøl. Prøvde noen prøvestykker først og denne ble best syntes vi.
Holder på med benkeplate til utekjøkkenet og tenkte bruke den samme, men vi er ikke helt ferdig der ennå. Har slipt overflaten med 800korn og deretter behandlet den.
Ser skikkelig fin ut! Så at den du lenket til var utsolgt. Må man slipe før behandling eller går det bra uansett?
Vet at den jeg får er behandlet med en slags lasur, vet du om det er bra eller dårlig?
På bordet (se bild) så har jeg ikke gjort mer enn behandlet den etter at den har brent ferdig.
Bra spørsmål, det burde vel leverandøren kunne svare på antar jeg. Denne som jeg kjørte suges opp relativt fort syntes jeg. Og nå perler vannet seg oppå.
(Svart pigment i betongen og bare stålglattet overflaten)
Lasur skal ha trengt inn i betongen så en annen behandling kan krasje, mer lasur kan gi tettere overflate men sjekk med leverandøren mer eksakt hva de har brukt og hvor mye.
Lasyr har visst trengt inn i betongen, så en annen behandling kan kollidere. Mer lasyr kan gi en tettere overflate, men sjekk med leverandøren mer nøyaktig hva de har brukt og hvor mye.
Hva kan konsekvensene bli hvis en annen metode kolliderer?
Umulig å svare på uten å vite den opprinnelige behandlingen og den tiltenkte behandlingen. Det enkleste er vel å finne ut hva som er på i dag og se om det går an å gjenta det om nødvendig.
Umulig å svare på uten å vite den opprinnelige behandlingen og den tenkte behandlingen. Det enkleste er vel å finne ut hva som er på i dag og se om det går an å gjenta det om det trengs.
Det som er på i dag er betonglasur. Er lasur en god metode for betongbenk utendørs? Ja da kanskje jeg fortsetter, men det kanskje finnes bedre alternativer? Bivoks? Olje? Lakk?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.