Når jeg leser om fagverkstakstoler får jeg inntrykk av at de skal være selvbærende. Er dette noe man kan anta alltid er sant, eller finnes det unntak? Kan jeg anta at gule markerte vegger kan rives, eller trenger jeg likevel å konsultere en konstruktør? Jeg anslår lengden mellom de opprinnelige ytterveggene til ca 8m. Huset er fra 60-tallet. En utbygging har blitt gjort på huset der ytterveggene har blitt flyttet ut i to av rommene og en ny bjelke har blitt satt inn i stedet, så jeg antar at dette ikke skal påvirke grunnkonstruksjonen. Si ifra om det trengs ytterligere informasjon for å kunne vurdere, så kompletterer jeg med eventuelle tegninger.
Takk for hjelp!

• Byggetegning som viser tverrsnitt av hus med fagverkstakstol, to etasjer, og høyder 2.40 m og 2.10 m. Huser et prosjekt fra 60-tallet.
  • Gulmarkert plantegning av husets overetasje med markerte vegger mellom stue, kjøkken og soverom. Viser romfordeling og vegger som vurderes for riving.
BirgitS
De gulmarkerte veggene er sannsynligvis ikke bærende, unntaket ville være om det er en bjelke i stuetaket.

• Liker
fribygg
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.