Hei! Jeg har en vegg jeg planlegger å ta ned for å åpne opp planløsningen litt.
Det gjelder et to-etasjes hus fra 1968 der veggen som skal ned er i øverste etasje. Stenderne står direkte på mellomdekka som er betong. Det ser også ut som stenderne fortsetter opp mot takstolen.
Jeg vurderer den som bærende, men vil gjerne få en second opinion fra dere eksperter! Se bilder av planløsning og konstruksjon av taket.
Takk på forhånd!
Det gjelder et to-etasjes hus fra 1968 der veggen som skal ned er i øverste etasje. Stenderne står direkte på mellomdekka som er betong. Det ser også ut som stenderne fortsetter opp mot takstolen.
Jeg vurderer den som bærende, men vil gjerne få en second opinion fra dere eksperter! Se bilder av planløsning og konstruksjon av taket.
Takk på forhånd!
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Hei og velkommen til Byggahus forum!
Svaret på ditt spørsmål finnes sikkert i tegningene. Dessverre er det for dårlig oppløsning på de vedlagte filene til at jeg kan lese ut det jeg vil.
Svaret på ditt spørsmål finnes sikkert i tegningene. Dessverre er det for dårlig oppløsning på de vedlagte filene til at jeg kan lese ut det jeg vil.
Hei! Tusen takk og takk for svar! Forsøker å laste opp de filene jeg har hvis du har lyst til å se nærmere på det. Vet dog ikke om det er mye bedre oppløsning på de..J justusandersson skrev:
Takplan
https://drive.google.com/file/d/1dfo2TEuWzNjlO7NMlMzvE3VAoLcyuT7r/view?usp=drivesdk
K-tegning mellomgulv og vegger
https://drive.google.com/file/d/10J3L6-ZL974XitZBrJsXHteb4KKA0CZw/view?usp=drivesdk
Seksjon
https://drive.google.com/file/d/133WK9PUvQFdNjksKRxyoUMOgmC9mtGq6/view?usp=drivesdk
Sist redigert:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Den var litt bedre men ikke perfekt. Min tolkning av tegningene er at takstolene har samme retning som de veggene du vil rive, hvilket i så fall ikke er noe problem. Men det er litt tåkete for å føles bra. Du har ikke noe utendørsbilde av takfoten?
Klikk her for å svare


