Majgårdarna
Skal lage en åpning til stuen fra kjøkkenet.
Da jeg rev bort den plassbygde garderoben, fant jeg denne veggen bak.
Tror dere at den kan være bærende?
Som dere ser på det ene bildet, tok jeg et lite hull for å sjekke.
Det er altså de samme stående plankene på veggen i stuen også.
Hva tror dere, tør man rive?

• Veggen bak en revet garderobe, bestående av stående trepaneler, med et lite hull tatt opp for å undersøke om den er bærende.
  • Veggen med et hull som viser innsyn til strukturen bak. Veggen består av stående treplanker og er av interesse for vurdering av om den kan rives.
  • Veggen bak en fjernet garderobe, med stående trepanel og et lite hull tatt opp for inspeksjon av om det kan være bærende treverk.
  • Åpnet vegg med synlige treplanker bak en tidligere innebygd garderobe, viser gulv og en liten del av taket i rømningspassasjen til stuen fra kjøkkenet.
Går veggen helt ned til kjelleren?
Hvis ikke, burde den ikke være bærende?

Mvh

Majgårdarna
jeg vet ikke hvor langt den går ned.
Pleier man å bruke slike planker til bærende vegger?
Bygget 1950-1960 vil jeg tro

Vårt er bygget på samme tid...de ser ut til å ha hatt prinsippet vi tager vad vi haver....skikkelige plankeinnervegger

Ser du ikke om veggen fortsetter ned i kjelleren?

Mvh

Ser ikke bærende ut med det blotte øye ser mer ut som det blitt til overs fra gulvet..

Mvh

Brettene er i seg selv sjelden bærende. Fjern dem så vi kan se hva som finnes inne i veggen.

Med hjelp av en tegning av huset, er det lettere å se om veggen er bærende. Har du noen sånn?

Majgårdarna
Immobil skrev:
Med hjelp av en tegning av huset, er det lettere å se om veggen er bærende. Har du noen sånn?
Nei det har jeg ikke. Har forsøkt å få tak i en men det ser ikke ut til å finnes noen steder:confused:

Veggen ser ut til å stå på en vegg i kjelleren.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.