Hei!

Har et tømmerhus, med veldig åpne flater og buldrende jernbane i nærheten som gjør at det av og til kan riste ordentlig.

Skal bytte trapp i gangen og har bestemt meg for å plastre og etterisolere veggene samtidig innenfra. Har fjernet veggbekledningen og kommet frem til plankene, bak er det kutterflis som isolasjon.

Har også fjernet gulvbjelkelaget i overetasjen som er cirka 2x2,5 meter. Min tanke er å lage nye innervegger inntil de gamle med 145*45 cc 60, isolere, plastre, osb og så gips. Bygg opp det nye gulvet med samme dimensjon men cc 30. De gamle tømmerbjelkene var cirka 160*60 med cirka 60 cc. Vil at gulvet skal hvile på den nye lagde innerveggen. På det nye gulvet vil det ikke være fliser, men parkett. Blir det en bra og stabil konstruksjon eller overdriver jeg kanskje?

Takk for svar!

Det kommer funka bra, synes ikke du trenger å regel 30cc som jeg oppfatter det er det maks 2,5m spennvidde og da holder 60cc godt nok.

Det vanskeligste er å vite om det er bra å bruke plast i konstruksjonen. Har resten av huset plast i veggene?

Har ved flere renoveringer blitt anbefalt av ingeniør/inspektør å ikke bruke plast sammen med tømmervegger.

Hvordan ser oppbygningen av veggen ut når du er ferdig? Tell opp lagene for eksempel innenfra og ut.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.