M mmergimm skrev:
Har kjøpt hus og lurer på om det er en bærende vegg som jeg vil åpne opp mellom kjøkken og stue.
Det ser usannsynlig ut at denne skulle være bærende da takstolene trolig går fra yttervegg - yttervegg, og veggen jo ikke går gjennom hele huset.

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Det ser usannsynlig ut at denne skulle være bærende da takstolene antas å gå fra yttervegg - yttervegg, og veggen jo ikke går gjennom hele huset.
Veggen går jo i midten der du har gangbanen på loftet. Så hva mener du? Mvh

M mmergimm skrev:
Veggen går jo i midten der du har gangbanen på loftet. Så hva mener du? Mvh
Jo men trolig trengs ikke veggen for gangbanen, det føles ikke sannsynlig. Jeg har hatt gangbaner på loft uten vegger under, underarmen på takstolen pleier å klare det uten problemer.

Og takstolene skal klare betydelig større last enn så, og går vanligvis fra yttervegg til yttervegg. Skulle de være laget med en hjertvegg, så burde den gå gjennom hele huset....derfor gjetter jeg at den veggen på tegningen ikke er bærende. Men det finnes selvfølgelig alltid variasjoner av konstruksjonen, så hvis du er usikker, bør du ha den igjen eller veksle av den selvfølgelig, alternativt ta dit en konstruktør som får se på det.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.