Den ser ikke bærende ut. Trolig bare veggen i midten som er en hjertvegg og har bærende funksjon. Men vil du vite sikkert må du ta ut en konstruktør eller finne frem konstruksjonstegninger.Hallejulia skrev:
Har tidligere spurt her på forumet om en vegg kan være bærende eller ikke. Tanken er at vi skal utvide åpningen med ca 1 meter. Grunnen til at vi nå er usikre er på grunn av de tykke spontede plankene (45mm planker) som ble funnet bak masoniten. Så jeg spør igjen, hva tror dere? Se vedlagte bilder over tegning samt vegg.
Har tidligere spurt her på forumet om en vegg trolig er bærende eller ikke. Tanken er at vi skal utvide åpningen med ca 1 meter. Grunnen til at vi nå er usikre er på grunn av de tykke spillebordene (45mm bord) som ble funnet bak masoniten. Så jeg spør igjen, hva tror dere? Se vedlagte bilder over tegning samt vegg.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Jeg ville ikke tro at den veggen er bærende, men det er vanskelig å bedømme når man bare får se en liten bit av planløsningen. Veggen er en to-tommers plankvegg. Hele huset er bygd av slike, bærende eller ikke. Muligens er de litt tykkere i ytterveggene.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Avgöra om en vägg är bärande eller inte
Planlösningar -
Riva vägg/ bärande eller ej
Planlösningar -
Är väggen bärande eller ej?
Planlösningar -
hur vet man att denna markerade vägg är bärande eller inte i villan?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur kan jag bli säker på om innervägg är bärande eller inte?
Utbyggnad och tillbyggnad