Går det an å tyde fra denne tegningen?
Det jeg får fram så er veggen jeg vil fjerne, smalere enn de veggene som går langs med huset i midten? Eller er det en annen tegning jeg må ha?
De som kan sånt pleier ofte å ville se en sektionsritning. Men normalt pleier ikke vegger i den retningen å være bærende uten det er vegger som går under eller langs med mønet som pleier å være bærende (det er vel den veggen som er tykkere hos deg?).
De som kan sånt pleier ofte å se en sektionsritning. Men normalt pleier ikke vegger på den måten å være bærende uten det er vegger som går under eller langs med taknocken som pleier å være bærende (det er vel den veggen som er tykkere hos deg?).
Skal sjekke om jeg har noen flere tegninger!
Ja, akkurat! de veggene som gul pil peker på er de som går langs med taknocken, grønn pil er veggen jeg vil rive
Det er en VVS-tegning som ikke er helt ideell for denne typen vurderinger. Men jeg tror heller ikke at den aktuelle veggen er bærende. Da utgår jeg fra din beskrivelse av hvordan takstolene er arrangert. Bruk aldri veggens utførelse som utgangspunkt. Det kan bli feil, spesielt i et typehus.
Det er en VVS-tegning som ikke er helt ideell for denne typen av vurderinger. Men jeg tror heller ikke at den aktuelle veggen er bærende. Da baserer jeg det på din beskrivelse av hvordan takstolene er arrangert. Bruk aldri veggens utførelse som utgangspunkt. Det kan bli feil, spesielt i et typehus.
Okei! Ikke mange tegninger i huspermen som forrige eier etterlot seg, men jeg fant noen til, om det hjelper vet jeg ikke? 
 rommet ovenfor er bare en liten garderobe, skruet bort inspeksjonsluken der og sjekket hvordan det så ut.. Jeg legger med et bilde derfra også om det er til noen hjelp
Hvilken luksus med sponplate over isoleringen under takfoten, hos meg har de fylt opp med cutterspån til over takstolshøyden og satt noen planker så det ikke renner ut over kantene. Har du kanskje Avtrekksvifte på taket? Jeg skulle trenge å vite hvordan det er trukket avtrekksrørene nemlig. Skal gi meg i kast med å konvertere til FTX. Ganske lei av 30 grader innendørs ene halvåret og 17 grader andre halvåret.
Hvilken luksus med sponplate over isoleringen under takfoten, hos meg har de fylt opp med cutterspån til over takstolshøyden og satt en eller annen planke så det ikke renner ut over kantene. Har du kanskje Frånluftsfläkt på taket? Jeg skulle trenge å vite hvordan det er trukket F-lufts rør nemlig. Skal gi meg på og konvertere til FTX. Ganske lei av 30 grader innendørs ene halvåret og 17 grader andre halvåret.