Har satt ned to rader med stolper og en rad med betongplater nær husgrunnen. Stolperadene har 45X170 bærebjelke og betongplatene er justert med dem. Ingenting er festet til husgrunnen som er betongplate på mark. Terrassen vil derfor være flytende. Jeg har mulighet til å velge hvor langt ut fra grunnen endestykket på gulvbjelkene skal være. Jeg har tenkt 2 cm, men det er kanskje for lite. Jeg vil ikke at rusk skal samle seg bak endestykket. Gulvbjelken skråspikres i de to andre bærebjelkene og får en 34X145 terrassebord i den andre enden. Er 2 cm bra, eller finnes det noen praksis?
Har satt ned to rader med stolpesko og en rad med betongplater nær husgrunnen. Stolpeskoradene har 45X170 bjelker og betongplatene flukter med dem. Ingenting er festet i husgrunnen som er betongplate på mark. Terrassen kommer således til å være flytende. Jeg har mulighet til å velge hvor langt ut fra grunnen endestykket på gulvbjelkene skal være. Jeg har tenkt 2 cm, men det er kanskje for lite. Jeg vil ikke at rusk skal samle seg bak endestykket. Gulvbjelken skråspikres i de to andre bjelkene og får en 34X145 terrassebord i den andre enden. Er 2 cm bra, eller finnes det noen praksis?
[bilde]
Hei.
Hvor langt ble det mellom endestykket og betonggrunn? Jeg bygger stort sett som deg.
Ca 10 mm. Det har ligget stabilt siden da. Hadde jeg gjort om noe, hadde jeg lagt en regel i grusen nærmest huset i stedet for en plate per gulvregel for å slippe å veie inn hver plate individuelt.
Ca 10 mm. Det har ligget stabilt siden da. Hadde jeg gjort om noe hadde jeg lagt en bjelke i grusen nærmest huset i stedet for en platting per gulvbjelke for å slippe å veie inn hver platting individuelt.
Ok, jeg har lagt 87st steinplater og liggende bjelke oppå. Tar en stund å få i vater, men anbefaler laser
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.