Hei (og hjelp?!)

Jeg har kjøpt et hus bygget i 1969 som jeg tror har en original plastmatte fra da det ble bygget, som jeg nå har begynt å rive opp.

Jeg innså midt i rivningen at den kan inneholde asbest, men jeg er ikke så flink med sånt!
Jeg vet at man kan levere inn prøver, men tenkte å se om det er noen her som allerede nå kan se om det er risiko for asbest?

For å beskrive materialet er det lurvete, vevd vev når man river opp, og plastmatten er litt hard siden den er gammel. Lukter gammelt, men ikke mugg.

Takk for hjelp!!
Mvh Lovisa

• Slitt og delvis revet opp gulvbelegg viser et lurvete, vevd stofflag under en stiv plastikklignende overflate.
  • Gammelt gulvbelegg rives opp, viser lurvete underside med vevd materiale. Hånd holder et hjørne av belegget.
  • Gulv med gammel beige plastmatte, viser slitt overflate og vevd struktur, potensielt asbestmateriale fra hus bygget i 1969.
  • Kjøkken med opprevet gulvbelegg fra 1969, delvis eksponert underlag. Verktøy og vaskemiddel på gulvet, utsikt mot vindu og radiator.
V visalovisa skrev:
Hei (og hjelp?!)

Jeg har kjøpt et hus bygd i 1969 som jeg tror innehar en original plastmatte fra da det ble bygget som jeg nå har begynt å rive opp.

Jeg innså midt i rivingen at den kan inneholde asbest, men jeg er for dårlig på slikt her!
Jeg vet at man kan levere prøver, men tenkte se om det finnes noen her som allerede nå kan se om det er risiko for asbest?

For å forklare materialet er det lurvete, vevd vev når man river opp, og plastmatten er litt hard da den er gammel. Lukter gammelt men ikke mugg.

Takknemlig for hjelp!!
Mvh Lovisa
Likner jutevev.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ligner jutestoff.
Inneholder jutestoff asbest?

// jenta uten peiling

V visalovisa skrev:
Inneholder juteväv asbest?

// jenta uten kontroll
Ikke hva jeg vet

• Liker
mikethebik
  • Laddar…
V visalovisa skrev:
Hei (og hjelp?!)

Jeg har kjøpt et hus bygget i 1969 som jeg tror har en original plastmatte fra da det ble bygget, som jeg nå har begynt å rive opp.

Jeg innså midt i rivingen at den kan inneholde asbest, men jeg er for dårlig på slikt!
Jeg vet at man kan levere prøver, men tenkte å se om det finnes noen her som allerede nå kan se om det er risiko for asbest?

For å forklare materialet, er det lurvete, vevet vev når man river opp, og plastmatten er litt hard siden den er gammel. Lukter gammelt, men ikke mugg.

Takknemlig for hjelp!!
Mvh Lovisa
Fikk du svar fra prøven?

thomasdg thomasdg skrev:
Fikk du svar fra prøven?
Hei! Jeg leverte den inn for å teste for 1200 kroner med svar dagen etter og den inneholdt ingen asbest!

• Liker
thomasdg
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.