Hei, skal isolere garasjetaket mitt

Ca 2,7m ved takfoten og 5m på mønet (4,5m underkant limtrebjelke)
Lengden er ca 8 meter.

Hvordan bør man arbeidsmessig gjøre dette best?

Stillas (har en haki), rullestillas eller leie en sakselift?

Det som skal gjøres er å sette plater for lufting mot yttertak, plast og sette lekter.
Tanken er så å fylle med løsull fra firma.

Takknemlig for tips, plassering av stillas etc så man ikke trenger å flytte stillaset for mange ganger.

• Innvendig garasje med eksponerte trebjelker i taket, byggeutstyr og materialer plassert langs veggene, inkludert en sag og stige.
Lån hakihjul og kjør rundt en seksjon stillas om gulvet er noenlunde fritt, blir en bra arbeidsplattform å jobbe fra.

J Joak skrev:
Lån hakkihjul og kjør rundt en seksjon stillas om gulvet er noenlunde fritt, blir en bra arbeidsplattform å jobbe fra.
Skulle funke, bra idé.
Når man plastar så kanskje man trenger å være på minst 2 steder samtidig og spenne opp for å slippe unødvendige skjøter på lengden 🤔
Får klure litt til.

Mål opp 250 cm fra hammarbandet ved gavlene og slå en linje imellom. Så følger du linjen med plastkanten og stifter langs taket, før du jobber nedover og spenner opp plasten.

J Joak skrev:
Mål opp 250 cm fra hanebjelken ved gavlene og slå en linje imellom. Så følger du linjen med plastkanten og stifter langs taket, før du jobber nedover og spenner opp plasten.
Høres ut som en rimelig metode, kommer til å trenge et lag til med plast oppover da men da holder det forhåpentligvis, den er vel 2,7m bred om jeg ikke husker feil?

• Liker
Joak
  • Laddar…
Synd at du ikke la en våd med plast på mønebjelken før takstolene, det gjør det litt lettere når det skal tapes sammen ved møne.

J Joak skrev:
Synd at du ikke la en stripe med plast på mønsåsen før takstolene, det letter det litt når det skal teipes sammen ved mønet.
Forstår hva du mener
Man får vel teipe mot limtredrageren og deretter fiksere med spikerslag som låser plasten tenker jeg?

• Liker
Joak
  • Laddar…
J jbak skrev:
Forstår hva du mener
Man får vel teipe mot limtrebjelken og så feste med glespanel som låser plasten tenker jeg?
Alternativt legge et stykke plast i hvert takstolfelt over limtreet og teipe sammen med plasten nedover på hver side

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.