K
Er det noen som har åpnet mellomgulvet på en Smålandsvilla? Vi skulle gjerne åpne gulvet i entreen for å ha det helt åpent mellom første etasje og overetasjen.

Det er ingenting Smålandsvillan kan tilby, så vi må hyre egne håndverkere etter at huset er ferdig. Tenkte først bare å sjekke om noen har gjort dette og om det er mulig uten alt for mye innsats?

/Krille

Du har ikke tegningene?

K
Vi skal bygge Huskvarna men første etasje og mellometasjen er identisk med Smålandsvillans 1,5-planshus.

Tanken er altså å åpne opp det rødmerkede området. (Noe som også innebærer at vi kommer til å endre planløsningen på loftsetasjen)

Plantegning med rødmarkert området for endringer i mellometasjen og inngangspartiet i Smålandsvillans husmodell.

Jeg var på visning av et Nybro og der var det gjort så, ble luftig og fint!

Jeg har dog ingen anelse om hvordan det ble gjort annet enn at det fikk løses på stedet.

K
simpa81 skrev:
Jeg var på visning av et Nybro og der var det gjort så, det ble luftig og fint!

Jeg har dog ingen anelse om hvordan det ble gjort annet enn at det måtte løses på stedet.
Interessant! Er det et visningshus du kan legge ut adressen til eller har mulighet til å sende en PM til meg med adressen?

Takk på forhånd!

Sjekk med smålandsvillans selger i Sundsvall, det er han som bor i huset.

• Liker
Krille4
  • Laddar…
Hvordan gikk det?

• Liker
murak
  • Laddar…
K
Vi har dessverre ikke hatt tid til å gå videre med dette enda. Trolig må vi selv ansette noen som kan utarbeide konstruksjonstegninger, og eventuelt kan det også kreves byggetillatelse for denne endringen.

Kommer tilbake igjen så snart vi har noen oppdatert info.

K
Har nå fått muntlig svar fra Smålandsvillan at dette ikke påvirker konstruksjonen og dermed er det ok å gjennomføre. Dette forutsatt at man holder åpningen innenfor veggene på grunnplanet. Har dog ikke fått skriftlig enda.

Det vil imidlertid kreve en oppdatering av byggetillatelsen for endringen. Så vi vil samle noen mindre justeringer vi ønsker å gjøre (flytting av vindu, nytt vindu, flytting av carport samt da åpningen av bjelkelaget) og sende inn til byggetillatelse.

/Krille

Krille4 skrev:
Har nå fått muntlig svar fra Smålandsvillan at dette ikke påvirker konstruksjonen og dermed er ok å gjennomføre. Dette forutsatt at man holder åpningen innenfor veggene på første etasje. Har dog ikke fått skriftlig ennå.

Det vil dog kreves en oppdatering av byggetillatelsen for endringen. Så vi vil samle noen mindre justeringer vi vil gjøre (flytting av vindu, nytt vindu, flytting av carport samt da åpningen av bjelkelaget) og sende inn til byggetillatelser.

/Krille
Interessant, du har muligens ikke noen skisse for hvordan planløsningen blir på loftet?

/S

Spennende tråd!

fikset dere åpning i inngangen??
Vis gjerne et bilde i så fall, takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.