Jeg støpte en ny plate i en del av låven for 7-8 år siden. Det var foran låven i en skråning og fylte rommet med ca 10 cm makadam på en gammel plate og støpte oppå det. Den gamle platen var steinhard/armert, men problemet var at det ofte sto vann på den.

Nå er vannet borte og rommet tørt. Jeg har for eksempel hatt noen trestendere liggende på platen (uoppvarmet) i 6 år uten spor av mugg eller lignende under stenderne. MEN med det sagt, tror jeg absolutt ikke at den er knusktørr... Ved skybrudd kan man se tendenser til at det kommer litt fukt langs låvekanten, men det tørker raskt bort som det er nå.

Nå vil jeg lage en fin garasjeplate av den, og helst skulle jeg hatt et hvitt/lysegrått epoksygulv, men er redd for at det ikke er så bra med tanke på at jeg ikke la noe tett under... hva vet jeg... så hva har jeg for alternativer?

Hvis førstevalget altså er et hvitt/grått tett epoksygulv, finnes det noe mer tilgivende system som er sterkt og "tett" men som puster for eksempel?

Å bare slipe platen og olje/impregnere er selvfølgelig en løsning, men jeg hadde helst ønsket hvitt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.