Hei!
Forslag på best mulig sparkel for å reparere denne sprekken. Vanskelig fordi det "beveger seg" avhengig av årstid?
Finnes det noe som kan fargetilpasses?

• Sprukket flislagt terrassegulv med en lang sprekk som går diagonalt over flere mørke og lyse rektangulære fliser ved siden av en metallrekkverk.
Rører den på seg? Hva finnes det for lag under flisen?

Jeg oppfatter at sprekken har blitt bredere siden i sommer. Antar at det er flislim.

Finnes ingen mulighet for reparasjon som skal holde. Riv bort og legg nye fliser. Se over tetningssjiktet hvis dere har et rom/garasje under samtidig.

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Synes det er for lite til å legge om. Ingen rom/garasje under. Tar gjerne imot forslag på noe i sparkelvei.

• Liker
racejimmy
  • Laddar…
MollySund MollySund skrev:
Synes det er for lite til å legge om. Ingen rom/garasje under. Tar gjerne imot forslag på noe i sparkelvei.
Beklager, men det går ikke an å sparkle, det der er som et sprukket glass dessverre.

Det eneste jeg kan tenke meg som kunne fungere er tec7. Finnes i byggevarehandelen og jeg tror den finnes i brunt.

Takk for rådet! Av bruksanvisningen å dømme virker Tec 7 absolutt verdt å prøve.

Ettersom steinene sprekker rett igjennom, er det vel hele kaken som bøyer seg, og hvis ikke materialet du ”reparerer” med er ekstremt plastisk, vil det bare løsne fra kantene eller se klissete ut. Jeg er tvilende til at noen form for reparasjon kan få det penere. Finnes det et tre i nærheten som kan være en rot som vokser der under? Noe får jo deler av bakken til å heve/senke.

• Liker
Stefan N
  • Laddar…
Legg på et terrasseteppe kanskje slik at sprekken kan være som den er?

Ettersom det ser ut som at sprekken begynner ved gjerdetilkoblingen (også på den andre siden som ikke vises på bildet) så ville jeg tro at det er forskjeller i ekspansjon i metallet og i murverket som har forårsaket sprekkdannelsen. For så vidt så påstås det at Tec 7 skal være plastisk. Trær er utelukket. Litt merkelig at sprekken strekker seg stadig lengre med årene. Man skulle ville tro at spenningene burde ha løst seg ut?

At sprekken vokser kan være frostsprenging.

• Liker
Jonatan79
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.