Hei!

Jeg skal bygge en terrasse på andre etasje.

Jeg skulle gjerne hatt så få søyler som mulig fra terrassen og ned i bakken. Huset er 11 meter langt. Vet noen hvilken dimensjon og hvilken type bjelke man skal bruke for å klare seg med 3 søyler? Bør også søylene være av bjelke?

Noen som vet? :)

Tror at man trenger en tegning for å kunne svare!

Hei!

Det er en terrasse i andre etasje og den skal være 11 meter lang og 2 meter bred. Tanken er å prøve å ha kun 3 stolper i ytterkant for å bære hele konstruksjonen. Vet ikke helt hvordan jeg skal legge ved en tegning. Er dette også svaret på spennvidden?

Mvh

Dette gir deg isf en spennvidde på 6,5 m

Hvordan regner man ut det?

Er temmelig overbevist om at en balkong krever byggetillatelse og at man vil se ekte konstruksjonstegninger utført av en autorisert konstruktør for å gi en slik.

Byggelov er allerede godkjent uten noen konstruksjonstegninger.

De er snille i Götaland:)
Men har du noen noen byggnadsansvarig med (Bygg E) det er vel standard...for å få byggetillatelse...

Mvh

Det er meg selv.....

Ingen som vet?

shelby67 skrev:
Se denne [lenke]
Fungerer ikke dessverre. Feil lastfall.

Kan man ikke ta og bolte sammen to stykker 45x195 bjelker for å kunne øke stolpeavstanden?

KJS skrev:
Kan man ikke ta og bolte sammen to stykker 45x195 bjelker for å kunne øke stolpeavstanden?
NEI!

Du må ha en konstruktør til å regne på dette.
Ikke finn på noen snarveier.
Det er mange parametere man skal ta hensyn til: Nyttelast, egenvekt, spennvidde, bjelketype og sikkerhetsklasse bla.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.