Har i dag en glippe på cirka 40mm der det mangler listverk mot brystpanelet fra den fjernede dørkarmen.

Rundt den gamle karmen går det profilerte lister, men der brystpanelet er så lurer jeg på hvordan jeg får til en pen overgang.

Dere som har brystpanel, kan dere ikke legge opp bilder der de møter deres profilerte listverk?

Bilde?

K Kurtivan skrev:
Bilde?
Absolutt, det kan jeg fikse 👍

Tenker kanskje en fôrkloss og en brystlist stående kanskje?

• Liker
Kurtivan
  • Laddar…
Sett en ny list hele veien, kloss ut den på den veggdelen som er over brystlisten?

K Kurtivan skrev:
Sett en ny list hele veien, kloss ut den på den veggdelen som er over brystlisten?
Er nok ikke helt med på hvordan du mener

8 84anders84 skrev:
Er nok ikke helt med på hva du mener
Jeg er dårlig til å forklare.

Fjern det listverket du har. Skaff en høvlet planke som er like tykk som panelet og 5 mm bredere enn den listen du deretter skal sette på, fjern litt fra plankens nedre del slik at den passer mot panelet og havner ca. 5 mm fra frie kanten på omrammingen av døråpningen. Sett den der listverket skal være. Sett en ny list 5 mm inn på den planken slik at den går ut over panelet og havner jevnt med planken på den glatte veggen.

A
8 84anders84 skrev:
Bilder
Man pleier å la foringen gå hele veien ned til gulv og deretter tilpasse panel og brystlisten mot foringen..

• Liker
MikeOz og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.