Hei,
får hjem noen håndverkere i morgen som skal se på et evt. jobb å pusse veggen. For at jeg skal ha litt å stå på når vi snakker lurer jeg på om det er noe spesielt man bør tenke på ved pussing av en innvendig vegg? For eksempel type bruk, om det skal etterbehandles på noen måte for å fjerne evt. kalk? Hvor lang tid kan det tenkes å ta (ca 8 kvm) osv osv
Jeg har tenkt å bare ha veggen som den er, dvs bare pusset uten tapet og slikt.
takk for tips!
/N
får hjem noen håndverkere i morgen som skal se på et evt. jobb å pusse veggen. For at jeg skal ha litt å stå på når vi snakker lurer jeg på om det er noe spesielt man bør tenke på ved pussing av en innvendig vegg? For eksempel type bruk, om det skal etterbehandles på noen måte for å fjerne evt. kalk? Hvor lang tid kan det tenkes å ta (ca 8 kvm) osv osv
Jeg har tenkt å bare ha veggen som den er, dvs bare pusset uten tapet og slikt.
takk for tips!
/N
Du bør nok forklare hva slags resultat du ønsker å få, det kan gjøre stor forskjell om de bruker tradisjonelt pussmørtel (gråaktig overflate) eller gipspuss (hvit overflate) og hvordan de etterbehandler overflaten. Vet du hvordan du vil at det skal se ut er det best at du forklarer nøye, så du ikke blir skuffet.
Takk for svar. Ja det er ikke lett å bestemme seg men jeg tror jeg går for gipsbruk men med en riktig ru overflate.
skal den etterbehandles med tanke på at den inneholder gips? Så den ikke slipper fra seg støv etc? Noen slags primer?
skal den etterbehandles med tanke på at den inneholder gips? Så den ikke slipper fra seg støv etc? Noen slags primer?
Gypsum gipspuss krever nok ingen direkte etterbehandling, det gjør kanskje ikke andre merker heller. Det er jo ikke slik at det rasar sand eller noe når man kommer borti, som det kan gjøre fra sementpuss. Jeg har en murpipe som er ubehandlet fra flere år tilbake. Var kritthvit lenge og vel, men nå kanskje den begynner å se litt mer slitt ut etter flere års slitasje.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Å pusse innvegg i kjeller eller ikke?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Pusse innvendig vegg på tre/lettbetong
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hvordan slamrer/pusser vi lettest nybygd innervegg av gipsplater ifølge vedlagt bilde? Hvilke arbeidsredskaper skal vi bruke for å få strukturen?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi