Trenger å reparere en sprekk i en sokkel, bruker A-mørtel. Det vil bli plussgrader i flere dager på mine breddegrader. Hvor mange dager må det være plussgrader, slik at det ikke fryser i stykker?

Er det hastverk så hadde jeg kjøpt kuldetilsetningsmiddel og hatt i. Er det ikke hastverk så hadde jeg ventet til våren når man vet at det holder seg over null et par døgn.
Ved arbeid som du snakker om, handler det mer om temperaturen på det du skal reparere, og ikke temperaturen i luften. Ofte går det selvfølgelig hånd i hånd, men ikke nødvendigvis.

• Liker
Ernfrid
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Er det hastverk så hadde jeg kjøpt kuldetilsetningsmiddel og hatt i. Er det ikke hastverk så hadde jeg ventet til våren når man vet at det holder seg over nullen et par døgn.
Ved arbeid som du snakker om handler det mer om temperaturen på det du skal reparere, og ikke temperaturen i luften. Ofte går det naturligvis hånd i hånd, men ikke nødvendigvis.
Ja kanskje jeg bare skal legge i en fugemasse og la det være til våren? Jeg ville reparere det så det ikke kommer inn vann.

Jeg har tilsetningsmiddel, men aldri brukt det før.

E Ernfrid skrev:
Ja kanskje at jeg bare skal legge i en fug og la det være til våren? Jeg ville reparere det så ikke det kommer inn vann.

Jeg har tilsetningsmiddel, men har aldri brukt tidligere.
Spørsmålet er hvordan det ser ut hvis du tenker deg reparasjonen mot vann. Det vil dessverre ikke bli tett bare fordi du reparerer. Eller er det så omfattende at det gjør vesentlig forskjell å reparere uansett?

Har du det i form av pulver har du bare i det når du blander rent opp og ned, i henhold til anvisning. Er det væske så lar du det erstatte deler av vannet ifølge anvisning.

• Liker
Ernfrid
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Spørsmålet er hvordan det ser ut hvis du tenker deg reparasjonen mot vann. Det vil dessverre ikke bli tett bare fordi du reparerer. Eller er det så omfattende at det gjør vesentlig forskjell å reparere likevel?

Har du det i form av pulver, har du det bare i når du blander rent opp og ned, i henhold til anvisning. Er det væske, lar du det erstatte deler av vannet i henhold til anvisning.
Ødelagt puss øker vel risikoen for frostsprengning? Jeg har fått en mindre setning i huset og fikk en sprekk på ca 350x1 mm i grunnmuren til kjelleren/sokkelen, ingen sprekker på innsiden av veggen, jeg har bare vegger med puss i kjelleren. En bygningsingeniør inspiserte skaden og mente at setningen var minimal, men ba meg reparere pussen ved anledning.

Det er weber vintertilsettning som jeg har, flytende.

E Ernfrid skrev:
Ødelagt puss øker vel risikoen for frostsprengning? Jeg har fått en mindre setning i huset og fikk en sprekk på ca 350x1 mm i grunnmuren til kjelleren/sokkelen, ingen sprekker på innsiden av veggen, jeg har bare vegger med puss i kjelleren. En bygningsingeniør inspiserte skaden og mente at setningen var minimal men ba meg reparere pussen ved anledning.

Det er weber vintertilsetning som jeg har, flytende.
Absolutt, risikoen for det minimeres jo betydelig, så for den saks skyld er det verdifullt å reparere. Og ja, setninger forekommer så det er egentlig ingenting å bekymre seg for, bare man holder litt øye med det.

• Liker
Ernfrid
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.