Hei

holder på å regne på flyttingen av vårt eksisterende kjøkken og det er nede på mm om eksisterende skap skal passe

Akkurat nå mangler det ca. 5 mm for å få inn de underskap jeg vil ha mellom to vegger. Hvis jeg velger å sette 6 mm renovering gips på osb i stedet for vanlig gips så går det veien med 5 mm til gode

Foruten at renoveringsgipsen er dyrere og mer skjør, er det noe annet jeg bør tenke på?

Vær bare observant på at veggene antageligvis ikke er helt vinkelrette. Så der du har 5mm til gode kanskje det likevel allerede mangler 8mm et stykke ut på veggen osv.

Skipp gipsen helt bak skuffene, sett 13 gips mellom under- og overskap hvis du skal ha fliser.

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
Jeg ser ingen problemer med å sette 6mm gips på osb. Men som sagt virker det litt ubehagelig med så små marginer. Hvor store vegger er det og skal du skru opp noe på dem? En annen variant er jo enkelgips uten osb bak.

AXS
Det går også å felle inn osv mellom stenderne. Mye arbeid selvsagt, men er det bare noen plater er det greit.

Takk for svar.
Har regnet om litt og justert om litt i mitt tetris-bygg, det tar for mye tid og energi å holde på med millimeterbygging. Det blir ikke helt optimalt utnyttelse av rommet, men mye mer margin. :)

Sist redigert:
  • Liker
AXS
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.