Om det ikke blir helt feil med gulvnivåene ville jeg absolutt valgt 13mm....og hvis det blir feil hadde jeg definitivt avrettet med flytsparkel.

Er det i kjøkkendelen?

Bob_the_builder
Har aldri hørt om noen 6mm gulvgips, faktisk. Vet du at det finnes i det hele tatt? Jeg er ganske sikker på at ikke Gyproc har det i sitt sortiment i alle fall.

Bob_the_builder
Hmmm, søkte men fant ingenting. Var også inne på både Gyprocs, Danogips og Norgips sine nettsider og ingen 6mm gulvplater så langt øyet kunne se. Men hvorfor skulle det ikke fungere med en vanlig 6mm veggplate ("renoveringsgips")? Det høres jo ut som om det er stabilt så det holder...

Vegggips er ikke armert på samme måte og blir sikkert utmattet hvis det monteres på et gulv. 6mm gulvgips har ikke jeg heller sett noen steder.

Men hvorfor ikke støpe en tynn plate med armert flytsparkel, jeg tror det fungerer ned til 5 mm. Eller legg på litt mer betong og sett steinen direkte i den.

Har hatt 6 millimeters ROT gips nå under mitt sjøstengulv i gangen i snart to år, og det har ikke sprukket det minste i fugene. Det eneste som har sprukket er rundt veggene der gulv/vegg har beveget seg i forhold til hverandre.

Hva er ROT gips?

Bob_the_builder
Ytgips, renoveringsgips, kjært (?) barn har mange navn.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.