useless useless skrev:
Sponplaten er sikkert baksiden på den andre veggen. Men hvorfor er det to gipsplater med et mellomrom mellom? Veä
Trolig bygget på stendere.

useless useless skrev:
Sponplaten er sikkert baksiden på den andre veggen. Men hvorfor er det to gipsplater med et mellomrom mellom? Veä
Jeg har ingen anelse. Jeg vil bare få opp hyllene mine, hahah

A A-Man_08 skrev:
Troligvis bygget på regler.
Hva er det for regler som er 2 cm tykke?

useless useless skrev:
Sponplaten er sikkert baksiden på andre veggen. Men hvorfor er det to gipsplater med et mellomrom imellom? Veä
Jeg tenkte det samme. Kan jo være spon/osb i et bad eller kjøkken der man jo ikke vil lage hull i....

Jeg hadde satset på Duo HM fra fischer. Du trenger ikke noe verktøy for å få dem til å ekspandere. Bare skru. Bare pass på at pluggen ikke roterer.

Fischer har de mest innovative pluggene.

Alle burde ha duopower plugger hjemme. Det man skal tenke på er at skruen skal gå minst 4 mm gjennom pluggen, når man har satt fast det man skal. Og ALDRI bruke skjærets i nylonplugg.

D Dr.Mugg skrev:
Jeg tenkte det samme. Kan jo være spon/osb i et bad eller kjøkken, det vil man jo ikke lage hull i....
Väggen er mellom stue og soverom/gang

D Dr.Mugg skrev:
Jeg ville satset på Duo HM fra Fischer. Du trenger ingen verktøy for å få dem til å ekspandere. Bare skru. Bare sørg for at pluggen ikke roterer

Fischer har de mest innovative pluggene.

Alle burde ha duopower plugger hjemme. Det man skal huske på er at skruen skal gå min 4 mm gjennom pluggen, når man har satt fast det man skal. Og ALDRI bruke skjærespiss i nylonplugg.
Skal sjekke opp og se om jeg forstår hva det er. Så lenge det fungerer nå gjennom mine borede 10mm (diameter) så...

• Liker
Dr.Mugg
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hva slags regler er 2 cm tykke?
Om det er 55mm etter et stort hulrom til neste plate som er en del av motsatt vegg så har jeg vanskelig for å se at reglene skulle være 2cm.

A A-Man_08 skrev:
Om det er 55mm etter et stort hulrom til neste plate som er en del av motsatt vegg så har jeg vanskelig for å se at stenderne ville være 2cm.
Jeg leser det TS skriver:

R Rovvan skrev:
Gips (som ser ut til å være 1.5cm tykk), så et tomrom på 2cm, så gips igjen (som sannsynligvis også er 1.5cm), så tomrom igjen, så en sponplate.

R Rovvan skrev:
Skal sjekke opp og se om jeg forstår hva det er. Så lenge det fungerer nå gjennom mine borede 10mm (diameter) så...
Ja. Finnes for 10 mm

Ellers er et alternativ fischer duotech

D Dr.Mugg skrev:
Japp. Finns for 10 mm

[media]

Ellers er et alternativ fischer duotech

[media]
Ingen av de der pluggene ser vel ut til å passe TS vegg? Eller hvordan håndterer man mellomrommet på 20mm mener du?

useless useless skrev:
Jeg leser det TS skriver:
Men han skriver jo så her i innlegg #1
Den er gips, tomt, gips, tomt, sponplate (omtrent 55mm før sponplaten nås, vet ikke hvor tykk).

Kan du filme eller ta bilde av hullet eventuelt lys samtidig så man kan se.
Men som sagt mål hullet.

A A-Man_08 skrev:
Kan du filme eller ta bilde av hullet eventuelt lys samtidig så man kan se. Men som sagt mål hullet.
Har da som sagt gjort dette og skrev det i et av mine svar til deg ovenfor :)

Gipset er 1,5 cm. Hullet er 2 cm. Etter det ble det vanskeligere å ha oversikten, men trolig likt for det gjentatte mønsteret.

A A-Man_08 skrev:
Men han skriver jo så her i innlegg #1 Den er gips, tomt, gips, tomt, sponplate (omtrent 55 mm før sponplaten nås, vet ikke hvor tykk).
Hun*

• Liker
Henrik 75
  • Laddar…
R Rovvan skrev:
Har då som sagt gjort dette og skrev det i et av svarene mine til deg ovenfor :)

Gipset er 1,5 cm. Hullet er 2 cm. Etter det ble det vanskeligere å ha kontroll, men trolig likt for det repeterte mønsteret.

Hun*
Merkelig at de har bygd veggen på den måten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.