J
Først så jeg at den så mye mer estetisk rett ut. Så en dag senere når snekkerne var ferdige hadde de flyttet den.
Forstår at det skal være fall men ser litt vel ut.
Er det fagmessig utført?

• En grønn bygning med hvit dør, overbygd inngangsparti og synlig luftkondisjoneringsenhet.
Ja, det pleier å være omtrent slik.
Men du velger selv om du vil ha den med mindre vinkel, så du kan selvfølgelig rette om den.

• Liker
Festlund
  • Laddar…
J
Ok. Jeg vil ha den nærmere platen. Den var så først, tror de kappet røret for kort så de måtte flytte den ned.

Men om jeg skal flytte den selv så må jeg forlenge røret på noen vis så jeg kommer opp høyere og møter renna.

På den lengden burde det vel være 3-5 cm forskjell i høyde mellom endene, avhengig av hvem sitt råd man leser og hvor bra mitt øyemål er. Hvor mye er det nå?

• Liker
Evisch og 1 annen
  • Laddar…
J Jontesgodis skrev:
Først så jeg at den så mye mer estetisk rettere ut. Så en dag senere når snekkerne var ferdige hadde de flyttet den. Forstår at det skal være fall, men ser litt vel ut. Er det fagmessig?
Hei, et eksakt svar får du hvis du måler lengden og fallet på takrennen, men i mine øyne ser det bra ut.

J
Rennen er nok 6 meter lang. Skal måle hvor mye fall.

J Jontesgodis skrev:
Okei. Jeg vil ha den nærmere platen. Den var så først, tror de kuttet røret for kort så de måtte flytte den ned.

Men om jeg skal flytte den selv så må jeg forlenge røret på noe vis så jeg kommer opp høyere og møter rennen.
Et antall cm er lett å forlenge i skjøter og det vises ikke hvordan det er tilkoblet mot bakken.
Så mye går å justere.

K
Ser ingen vindskive på bildet? Takrennen er montert på fotbrettet..

J
Men jeg må skru løs alle festene og flytte dem oppover og skru dem fast igjen?

J
K kniv skrev:
Ser ingen vindskive på bildet? Takrennen er montert på fotbrettet..
Okei fotbrettet😊

J Jontesgodis skrev:
Men jag måste skruva løs alle festene og flytte dem oppover og skru dem fast igjen?
Om du vil ha den høyere opp, ja så får du gjøre. Men ikke noe merkelig.
Søl litt maling i de gamle skruehullene eller noe annet.

J Jontesgodis skrev:
Rennen er nok 6 meter lang. Skal måle hvor mye fall.
Hei, vanlig praksis er at fallet er 3-5mm/m, takrenner er ofte slurvete montert og også feil dimensjonert, de fleste bryr seg ikke om det.

T teuvo tainio skrev:
Hei, vanlig praksis er at fallet er 3-5mm/m, takrenner er ofte slurvet montert og også feil dimensjonert, de fleste bryr seg ikke om det.
Enig, men trenger ikke være slurvete, man setter den nedre delen så det blir "passe" fall, og så en snor mellom øvre og nedre. Deretter settes rennekrokene ut fra ts fotbrett.

J
A AndersS skrev:
Enig, men det trenger ikke være slurvete, man setter den nedre delen så det blir "passe" fall og så en snor mellom øvre og nedre. Deretter settes rennekroker ut fra ts fotbjelke.
Takk.

J
A AndersS skrev:
Enig, men trenger ikke å være slurvete, man setter den nedre delen så det blir "passe" fall og så en snor mellom øvre og nedre. Deretter settes takrennene ut fra ts fotbrett.
Fra starten satt denne her oppe, men det ble noe trøbbel slik at de ikke kunne sette inn rennen fordi platen var i veien. Da flyttet de den ned, så det er allerede masse hull jeg må fikse. Eventuelt bruker jeg dem.

• Fasade av et moderne hus med horisontale vinduer og tildekket veranda.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.