Hej,
Jag tänkte börja mitt altan projekt i helgen och har fått ordning på det mesta. Initialt tänkte jag skruva fast inre bärlinan i fasaden men nu tvekar jag. Skulle det funka lika bra att lägga mot fasaden med lite distans? Palla upp med reglar? Den ska vara på ca 25cm höjd.
Markarbetet har inte börjat än. Kommer jämna till först.
Jag tänkte börja mitt altan projekt i helgen och har fått ordning på det mesta. Initialt tänkte jag skruva fast inre bärlinan i fasaden men nu tvekar jag. Skulle det funka lika bra att lägga mot fasaden med lite distans? Palla upp med reglar? Den ska vara på ca 25cm höjd.
Markarbetet har inte börjat än. Kommer jämna till först.
Kör distans 5-7cm så inte löv och annat fastnar och tillför fukt mot fasaden. Bifogar två bilder från ett av fjolårets projekt som påminner om dina förutsättningar. Slår ett slag för justerbara stolpfötter på plattor likt dom du har (finns på exempelvis Biltema för dryga 50-lappen). Snabbt och stabilt förutsatt korrekta cc måttK King_al skrev:
Tack för tipset! Så gräva ner plintar behövs inte heller? Tänker att det är ett krav om man inte fäster i fasaden? Kanske ingen risk att altanen glider över tid?Maalox skrev:
Kör distans 5-7cm så inte löv och annat fastnar och tillför fukt mot fasaden. Bifogar två bilder från ett av fjolårets projekt som påminner om dina förutsättningar. Slår ett slag för justerbara stolpfötter på plattor likt dom du har (finns på exempelvis Biltema för dryga 50-lappen). Snabbt och stabilt förutsatt korrekta cc mått
Initialt tänkte jag gräva ner varannan plint varannan marksten men det kanske är överdrivet?
Kan ju också bero på vilken landsända altanen skall stå i.K King_al skrev:
Klikk her for å svare