Hei, vi har revet ut et 50-talls kjøkken som satt med ordentlige jernspiker og skapene samt flisene satt der de satt. Dette resulterte i at veggen har sluppet på flere steder og det jeg tror er gipsmørtel har løsnet i store skiver. Legger ved bilder så håper jeg dere forstår.
Hvordan går vi frem nå? Vi er nye i renoveringsbransjen men vil gjerne lære oss da vi synes dette er gøy (frem til disse problemene). Er det bare å svelge stoltheten og overlate dette til proffene og ansette noen. Eller kan vi løse det selv? Hvordan da? Hvordan går vi frem?
Sprukket gipsvegg med store skader og synlige hull, ved siden av en dørkarm, etter at et gammelt kjøkken ble revet. En gul støttestang er synlig.
Ødelagt vegg med avslørende lag av murpuss som faller av, sannsynligvis etter fjerning av kjøkken fra 1950-tallet. Skader på flere steder.
Rivet kjøkken fra 50-tallet med avskallet puss på vegger, eksponerte murstein og synlige ledninger. Skader etter fjerning av skap og fliser.
Ødelagt kjøkkenvegg etter riving av 50-tallskjøkken, med synlig gips som har løsnet. Stativ med lampe og kabler på gulvet.
 
Pusset lettbetong, skal dere sette opp et nytt kjøkken på samme sted. så vil alle skavanker havne bak. Pusse opp så det blir jevnt med pussmørtel (bank ned det som er løst) For å få en jevn og fin overflate. Skru opp 13 mm gipsplater. Hva slags kjøkken blir det IKEA med hengsler eller.
 
  • Liker
Klara Liljebrand
  • Laddar…
Takk snille for raskt og godt svar, da er det kanskje bare å våge seg på å pusse i morgen. Ja, det blir ikea kjøkken. Dog kun dører på den ene veggen.
 
Fikk ikke svar på type kjøkken, men for å henge opp noe på en lettbetongvegg kreves det at det gjøres med festemateriell som holder i veggen. Det blir lange skruer og plugger for det da.

Edit Kjøkken IKEA, nå henges på skinne. Husk bare at det kreves ca 3-4 cm i overkant for å henge opp skapene, så ikke sett skinnen med mål som gjør at skapene havner rett under taket.
 
Ok, vi tar med oss det ved monteringen av kjøkkenet. Takk for tipsene. Så er det bare å fjerne de løse delene, lettpusse til jevn overflate, deretter gipsplater?
 
Jepp da får dere en glatt overflate. Bare sørg for at det ikke blir som buler eller stikker ut noe etter pussing, da kan platen bli bullete. Platene festes med lange skruer og plugg i veggen. De vil sitte bedre når skapene kommer på plass.
 
  • Liker
Klara Liljebrand
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.