Nei

• Liker
Noakpoak
  • Laddar…
N Noakpoak skrev:
Se spørsmål i overskrift, hva sier dere?
Kanskje, byggeår?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanskje, byggeår?
69

N Noakpoak skrev:
69
Veggisolasjon?

• Liker
Noakpoak
  • Laddar…
Jeg påstår at det er steinull og papp.

• Liker
Noakpoak
  • Laddar…
Liksom glitrer og da glassull som var vanlig før i veggene, men mest på utsiden under panelet.

• Liker
Noakpoak
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Jeg påstår at det er steinull og papp.
Det jeg reagerte på var fargeforskjellen mellom den gule og den mørkere ullen - det er
Altså den mørkere jeg lurer på

• Ulike farger av isolasjonsmateriale, gul og mørkere ull, i en konstruksjon. Fokus på fargeforskjeller.
Veggisolasjon?
Tak

J jonaserik skrev:
Liksom glitrer og da glassull som var vanlig før i veggene, men mest på utsiden under panelet.
Eternittplate finnes i vegg, men spørsmålet gjelder tak

N Noakpoak skrev:
Det jeg reagerte på var fargeforskjellen mellom den gule og den mørkere ullen - det er
Altså den mørkere jeg lurer på
Det mørke er nok smuss/støv. Jeg kilegjetter ingen asbest. Send til prøvetaking om du er bekymret.

• Liker
tergo og 2 andre
  • Laddar…
Ser mer ut som glassull og papp fra rundt -70

• Liker
Noakpoak
  • Laddar…

Beste svar

Det er sikkert ingen asbest, det ble ikke brukt som isolasjon i bjelkelag, men er nok mineralull som har misfarget av kanskje utette sprekker. drar det på dem så blir de mørke og iblant svarte.

• Liker
Dr Benz og 2 andre
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det er sikkert ingen asbest, det ble ikke brukt som isolasjon i bjelkelag, men er nok mineralull som har misfarget av kanskje utette sprekker. trekker det på dem så blir mørke og noen ganger svarte.
Ah takk 🙏

Det mørke er nok smuss/støv. Jeg gjetter ingen asbest. Send inn til prøvetaking om du er bekymret.
Takk for hjelpen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.