Hei!

Jeg har to skyvedører som skal monteres i et garderobeområde. Men takhøyden er 2500 mm og dørene inkludert gulvliste og takskinne måler 2350 (monteringsanvisning). Det betyr at jeg trenger å bygge en "kloss/bjelke" ned fra taket som jeg kan feste takskinnen i. Jeg vil bare diskutere noen forskjellige alternativer:

Ville dere festet en bjelke i taket og bygget denne lille biten som en halvvegg.

Eller legge 3 bjelker langs (90*45) fra taket, deretter gips så det vil bli ~15 cm.

Eller et enda bedre alternativ?

Den vil altså maks bli 15 cm høy og 170 cm lang.

Eller har dere andre ideer, jeg klarte ikke å finne noe om å bygge disse, men det burde være relativt vanlig hvis man setter inn skyvedører.

Beste svar

Jeg hadde tatt to spikre med avstand mellom så det blir 150mm.
Unødvendig å sløse en hel spiker som avstandsstykke. Kutt til biter på 15cm av en 45 regel og kompletter med en bit planhøvlet list eller lignende på 15mm så får du totalmålet 150mm fra taket.

Spiker 45x90 1700mm
Avstandsstykker 45x90, 4 stk x150mm
Avstandsstykker noe du har hjemme som er 15mm, 4 stk x 150mm (kryssfiner, list, panel eller hva som helst)
Spiker 45x90 1700mm
Gips

• Liker
J-hus
  • Laddar…
Ble regel, avstand, regel. Gipset og klart. Håper man har regnet riktig nå 😂

• Tak med gipsplater, trestender, bokser på hylle.
  • Over hylle, uferdig gipsvegg bygget med trestendere, med grå oppbevaringsbokser under.
  • Innebygd skap med gipsede overflater og grå oppbevaringsbokser mot blomstret bakgrunn.
  • Liker
maah
  • Laddar…
Stilig!
Du valgte en enklere/smartere løsning med distansene. Jeg tenkte at det var risiko for at de skulle sprekke på den ledden, men det ser ut til å ha gått bra :)

• Liker
J-hus
  • Laddar…
Jeg forboret for å ikke risikere å måtte gjøre alt om igjen

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.