Fikk en ubehagelig overraskelse i dag da servanten på toalettet bestemte seg for å løsne fra veggen, trolig etter at barna har stått og hengt på den.
Oppdaget at de som satte opp servanten har festet den ene skruen med plastplugg og den andre bare rett inn i gipsveggen (ingen osb eller lignende bak), så det var nok bare et tidsspørsmål før den falt ned.
Nå til spørsmålet: kan jeg få den opp igjen, uten å måtte lage nye hull og flytte den? I så fall hvordan?
Slik ser det ut nå:
Jeg tenkte å sette metallekspandere, og høyre hullet er ikke noe problem, det er passende størrelse. Men det venstre, der pluggen satt, er såpass stort at det svelger hele ekspanderen, og jeg er usikker på om det går an å finne større (prøvde med 6E).
Men er det der virkelig gips? Ser ut som sponplate
Ja, det er gips, kan være fargen som er villedende (malt i en slags flamingorosa farge).
Fungerer festeanker til tross for diameteren på hullet? Kanskje det er en idé å sparkle igjen og bore nytt ellers for å få litt bedre stabilitet i det.
Kan man ev sätta en tunn (större)bricka på den vänstra så den inte åker in i hålet
Trodde først at det måtte finnes "bedre" løsninger enn dette, siden det innebar å sette en bricka utenpå ekspander-pluggen, noe som føltes rart. Gav likevel opp og testet, og jo, det fungerer fint! Noen ganger er den enkleste løsningen den beste...
Takk!
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.