Jeg har tatt ned noen fliser på kjøkkenet og vil gjenbruke dem et annet sted på kjøkkenet. Det sitter fortsatt sement på baksiden av flisene og jeg vil fjerne det før jeg setter dem opp på det nye stedet. Jeg har prøvd å løse opp mørtelen med sitronsyre og til en viss grad fungerte det, men det meste sitter fortsatt igjen. Noen som har gode tips for å fjerne det?
Og nei, det er ikke et alternativ å kjøpe nye i stedet, for jeg har ikke klart å finne samme farge og størrelse som de gamle.
Og nei, det er ikke et alternativ å kjøpe nye i stedet, for jeg har ikke klart å finne samme farge og størrelse som de gamle.
Jeg tror dessverre det eneste er å skrape, banke med noe skarpt.
Besserwisseren påpeker også at det riktignok er et sementbasert produkt på baksiden av dine fliser men i dagligtale pleier det å kalles fix!
Besserwisseren påpeker også at det riktignok er et sementbasert produkt på baksiden av dine fliser men i dagligtale pleier det å kalles fix!
Tid for en oppdatering.
Slik gjorde jeg:
1. La platene ligge 24t i utvannet saltsyre.
2. Skrap og bruk stålbørste for å fjerne alt som er løst og oppmyknet.
3. Gjenta trinn 1 og 2 en gang til.
4. Skyll grundig.
5. Ferdig.
OBS, bruk gummihansker og vernebriller.
Slik gjorde jeg:
1. La platene ligge 24t i utvannet saltsyre.
2. Skrap og bruk stålbørste for å fjerne alt som er løst og oppmyknet.
3. Gjenta trinn 1 og 2 en gang til.
4. Skyll grundig.
5. Ferdig.
OBS, bruk gummihansker og vernebriller.
Hvor utspedd saltsyre brukte du (innser at dette er fire år senere)? Ingen skader på forsiden av flisen?S svenstad skrev:
Klikk her for å svare