Byggahus.se
Vad gör man med en åttaarmad taklampa när man slår loss ett lampglas så det går i golv och i tjugoelva bitar? Jo, självklart en sjuarmad ljusstake =D

o074a8.jpg

jämför med innan.
 
Lysande i dubbel bemärkelse :D.
 
phl skrev:
Har du klätt regelverket på insidan av "kuben" (där maskinerna står) i MDF oxo?
nej inte insidan, bara golvet för maskinerna, det var visst viktigt med luft runt om dem, så det verkar bli bra som det är!

phl skrev:
Bygg ett tvättnedkast så slipper du det ;)
Har haft mina planer på det faktiskt... :D
 
El Gringo skrev:
Har haft mina planer på det faktiskt... :D
Kör sedan sönder tvättmaskinen med dina arbetsbyxor så är du helt fri...
 
Redigerat:
mattiasp skrev:
Det var någon på forumet som glömde en skruv i byxorna och tvättade dem i tvättmaskinen. Naturligtvis ramlade skruven ur fickan och åkte delvis ut genom ett av trummans hål, varefter den svarvade av den yttre trumman med närmast kirurgisk precision. Det publicerades bilder på detta.

Edit: [länk]
Uj, jag spräckte bara glaset. Jo just det, nu två år senare hittade jag fem bits till i nålfiltret.
 
Byggde en sängstomme till en gammal vän och hans sambo. Gaveln har tre fack framifrån med belysning och sedan lite dold förvaring på sidorna.

Har lite problem med att lägga upp bilder här, så jag länkar till sidan där hela projektet är upplagt

http://minhembio.com/Ezcobar2

Någon som vet vart man kan lägga upp bilder för lite allmän beskådning?
 
Byggde en sängstomme till en gammal vän och hans sambo...
Snyggt blev det. Men vad väger skapelsen?

Någon som vet vart man kan lägga upp bilder för lite allmän beskådning?
pixbox? (http://www.pixbox.se/)
 
Roligt projekt! Såna skivmaterial kan man ha till mycket!
 
Den såg fin och rejäl ut.
Ser också att du fick lära dig att man aldrig kan få för många tvingar :)
 
phl skrev:
Uj, jag spräckte bara glaset. Jo just det, nu två år senare hittade jag fem bits till i nålfiltret.
Nålfilter är bra. Brukar hitta lite småmåny en och annan skruv och som tur är en och annan hårnål där. Så poängställningen är ganska lika här hemma. Svarvad trumma har vi som tur är sluppit. Ruggigt.
 
Högtalare färdigställda (typ, det behövs nog ett lager färg till)
ettb1u.jpg

Appropå det så har jag byggt skrivbordet själv också... Stavlimmat av mig själv av teak från gamla dragskåpsluckor. Dom hade legat utomhus på landet i ca 20 år innan jag la vantarna på dom. Tyvärr lät jag dom nog inte torka ordentligt för skivan har spruckit isär lite på sina håll. Undertill är det en låda monterad på askassa utdragsbeslag från clasohlson. Benen är några gamla ikea som inte görs i krom längre.
30b1b14.jpg

Akvariebänken har jag såklart också byggt, i ekarbetskivor från bauhaus förstås. Och absorbenterna också nån gång när det var brist på bättre projekt... Sladdtrasslet är jag skyldig till också.
 
Sladdarna är ett elände, ska man försöka bygga en kanal till dem själv? Ser ungefär likadant ut vid mitt skrivbord, fast skrivbordet är stökigare.
 
Jag storstädade milt sagt =) men sladdarna orkade jag inte göra något åt...
 
:wow: Va sjutton är det som sitter på det vänstra skrivbordsbenet? :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.