Byggahus.se
Mikael_L
N nissenhj skrev:
Någon som provat veckans Borrhammare?
Jag tror att det är en sån jag har, köpte den väl en 3-4 år sen typ.
Tyvärr inte kört så mycket att jag kan lämna något värdefullt och säkert omdöme.

Den har funkat för mig, jag tycker inte riktigt att den känns drygt 3 ggr så kraftig som min Hikoki DH18DSL borrhammare som är specad till 1,4J.
Men det är inte säkert att det är något linjärt förhållande mellan Joule och upplevd borrkraft. Men jag kan väl säga att jag åtminstone inte är missnöjd med att jag köpte en, även om den mest ligger i garaget och vilar, ty jag har väldigt sällan behov av något kraftigare än min Hikoki.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Någon som provat veckans Borrhammare?
Jag köpte den sista som fanns på Lidl i Falkenberg. Har inte testat den mer än att plugga in den och kollat så den snurrar. En sak som direkt hamnade på minus-listan är att avtryckaren är "på-eller-av". Dvs det går inte att justera varvtalet med hur hårt man trycker in knappen. Varvtalet gick bara att justera med ett annat vred. På min gamla AEG-borrhammare (vila i frid) så kunde man det och det kändes som en bra feature. Får se hur man klarar sig utan det nu.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
B bjoma skrev:
Jag köpte den sista som fanns på Lidl i Falkenberg. Har inte testat den mer än att plugga in den och kollat så den snurrar. En sak som direkt hamnade på minus-listan är att avtryckaren är "på-eller-av". Dvs det går inte att justera varvtalet med hur hårt man trycker in knappen. Varvtalet gick bara att justera med ett annat vred. På min gamla AEG-borrhammare (vila i frid) så kunde man det och det kändes som en bra feature. Får se hur man klarar sig utan det nu.
Då är det ju inte så bra som borr om det är full pump direkt.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Då är det ju inte så bra som borr om det är full pump direkt.
Fast går det att justera med ett annat vred så kanske det fungerar hjälpligt ändå. Men man får ju ofta vad man betalar för.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Blev fel när jag skulle posta detta inlägg i tråden imorse, råkade posta den i en tråd om avståndsmätare då.. :rolleyes:
Nå väl, blev uppmärksammad på att denna inte rekommenderades för användning i hemmet av LIDL, men det kanske ändå är någon här som kommer köpa 10st för att kränga vidare? :thinking::crysmile:

Nästa vecka finns en plasmaskärare på LIDL som är färdig att använda, ingen kompressor behövs för denna. Tänkte bara tipsa om det finns något intresse för en sådan :)

https://www.lidl.se/p/du-fixar-allt/plasmaskaerare-med-kompressor-ppsk-40-a1/p57322
 
Var är det tänkt att man skall använda den plasmaskäraren när man säljer i en affär som riktar sig till "hemmafixare" när man skriver så här:

Text från inlägg om användningsområden för A-klassad svetsapparat som ej är för hemmabruk.

Edit: Det är inte jag som har klippt in texten tre ggr utan det blev så här vid postningen...
 
  • Skärmdump av en varningstext om användning av en A-klassad svetsapparat i hemmet relaterad till strömförsörjning och elektromagnetisk kompatibilitet.
  • Text från skärmdump om användning av A-klassad svetsapparat och elektromagnetisk kompatibilitet.
Alla hemmafixare av rang har en egen 10kV-400V trafo.
 
useless useless skrev:
Alla hemmafixare av rang har en egen 10kV-400V trafo.
Är man "hemmafixare av rang" har man väl redundans med dubbla 10kV matningar. :thinking:
 
karra karra skrev:
Blev fel när jag skulle posta detta inlägg i tråden imorse, råkade posta den i en tråd om avståndsmätare då.. :rolleyes:
Nå väl, blev uppmärksammad på att denna inte rekommenderades för användning i hemmet av LIDL, men det kanske ändå är någon här som kommer köpa 10st för att kränga vidare? :thinking::crysmile:

Nästa vecka finns en plasmaskärare på LIDL som är färdig att använda, ingen kompressor behövs för denna. Tänkte bara tipsa om det finns något intresse för en sådan :)

[länk]
Någon som vet effekten i den plasmaskärare de sålt tidigare?
 
ullberg
Den förra:
Bild av en Parkside-apparat med etikett som visar specifikationer och modellnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R roli skrev:
Var är det tänkt att man skall använda den plasmaskäraren när man säljer i en affär som riktar sig till "hemmafixare" när man skriver så här:

[bild]

Edit: Det är inte jag som har klippt in texten tre ggr utan det blev så här vid postningen...
Den tar mer ström än de 10 ampere du normalt får från väggen. De skriver så för att folk kan klaga, när det inte funkar dvs.
 
Då kan man väl skriva att den kräver 16A säkring, vilket brukar vara vanligt att skriva när 10A inte räcker. Men i detta fallet är det väl inte strömmen utan att den inte är ”tillräckligt störningsfri” som gäller, dvs lämnar för mycket ”skräp” på elnätet vid användning. Eller kanske något annat som de vill gardera sig för/mot?
 
Låter som den inte uppfyller reglerna för CE märkning.
 
  • Gilla
Peter787
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Låter som den inte uppfyller reglerna för CE märkning.
Men det borde den ju göra för att få säljs innom EU. ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.