Byggahus.se
Är den fortfarande köpvärd?
Jag lyckades krascha min UniFiPi och det börjar bli dags att antingen sätta upp en ny eller köpa nåt färdigt.
Men jag är lagom fundersam på om cloud key'n är värd att köpa längre med tanke på att den ju funnits ute ett tag och väl är ersatt av dream machine numera
 
Beror väl på vad du har för behov men jag tycker att den är prisvärd och duger bra.
USG'n däremot är rätt trist om man har snabbare än 100 megabit fiber.
 
C
@ikeo : Vad har du för behov?
Är man bara ute efter det grundläggande går det ju fortfarande att få tag på Gen 1:an.

S SCB skrev:
USG'n däremot är rätt trist om man har snabbare än 100 megabit fiber.
Är den?
Jag vet att Ubiquiti i princip framställer sin egen produkt som undermålig i marknadsföringen av UDM, men jag har två st USG Pro i "drift" och upplever inte att de kroknar i ett Gbit-nät. Åtminstone inte om man inte slår på IDS/IPS-funktionerna.
 
C cpalm skrev:
@ikeo :

Är den?
Jag vet att Ubiquiti i princip framställer sin egen produkt som undermålig i marknadsföringen av UDM, men jag har två st USG Pro i "drift" och upplever inte att de kroknar i ett Gbit-nät. Åtminstone inte om man inte slår på IDS/IPS-funktionerna.
Borde kanske ha varit lite tydligare med vilken modell jag menade, USG PRO är betydligt mer potent än den lilla USG'n jag menade.
Men även den lilla duger gott till normalt slösurfande.
 
nåja jag har en edgerouter POE och en AP just nu och känner väl att jag borde ha en AP till.
Gen 1 har väl gjort en eol tror jag och gen 2 har ju stått som slutsåld ett bra tag så jag undrar om den inte är på väg att sluta säljas den med. Är inte så peppad på att lägga strax över 2' för en hårdvara som är på väg att försvinna.

Kanske borde ta den enkla vägen och sätta upp min Pi igen tills vidare
 
C
I ikeo skrev:
Gen 1 har väl gjort en eol tror jag
Jo, det stämmer, men den finns forfarande på hyllorna här och var och det släpps fortfarande uppdateringar.
Så det är ett < 1000 krs-alternativ.

Lite OT men Ubiquiti är luriga när det gäller EOL. AP-AC slutade de uppdatera i princip samtidigt som de slutade sälja den. Trist att få veta att man precis köpt en "tegelsten". :mad:
 
Allmän fråga.

Ny bostad och tänkte investera i bra grejer.

Två våningar á 60 kvm, betongväggar. Vill ha två kameror. Har väldigt mycket nätverksuttag och verkar enkelt att patcha.

Vad tycker ni om denna varukorg? Overkill? Byta ut nåt? Skärmdump av en varukorg med nätverksutrustning inklusive UniFi Cloud Key, Switch, AP-AC Pro, G4 Bullet Camera och en WD Purple hårddisk, totalpris 11 854 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag sitter och kikar unify-prylarna själv, varför inte köra en dream machine pro istället? :thinking:
 
KristinaRT
4G kameran är GRYM!!!
 
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Allmän fråga.

Ny bostad och tänkte investera i bra grejer.

Två våningar á 60 kvm, betongväggar. Vill ha två kameror. Har väldigt mycket nätverksuttag och verkar enkelt att patcha.

Vad tycker ni om denna varukorg? Overkill? Byta ut nåt?[bild]
Har du en USG sedan tidigare?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag sitter och kikar unify-prylarna själv, varför inte köra en dream machine pro istället? :thinking:
Driva kameror och AP med Poe utan injectors är väl förhoppningen?
 
K Kane skrev:
Har du en USG sedan tidigare?
Nej vi börjar om från 0.
 
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Driva kameror och AP med Poe utan injectors är väl förhoppningen?
Ja, det tänkte jag inte på :oops:
 
  • Gilla
Stringfellow Hawke
  • Laddar…
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Nej vi börjar om från 0.
Lägg till en då.
 
K Kane skrev:
Lägg till en då.
Bra grejer? Finns ingen brandvägg i Cloud key?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.