Byggahus.se
I år fick jag för mig att gödsla gräsmattan - för första gången på säkert 15 år. Blev möjligen en aning för mycket gödsel...och regn...(Detta är ca en vecka efter senaste klippning.)
 
  • Övergödslad gräsmatta med ojämn långt gräs och klippta områden, med träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tät och kraftigt växande gräsmatta, övergödslad och regnig, en vecka efter klippning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En lummig trädgård med en vit matgrupp på en övergödd, mycket grön och lång gräsmatta nära ett träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Övergödd gräsmatta som vuxit sig hög och ojämn med synlig mossa och några små blommor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Plutus och 30 till
  • Laddar…
Klipp oftare, inte bra att ta så mycket på en gång.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Klipp oftare, inte bra att ta så mycket på en gång.
Jag vet - mendet slutar ju aldrig regna...
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
A
Då är det ju perfekt att gödsla lite...:D
 
  • Gilla
  • Haha
guggen och 9 till
  • Laddar…
Fast just om det är blött kanske det underlättar att bara klippa en centimeter snarare än en decimeter. Släng in klippning i kalendern varje dag! :)

När man säger att det inte är bra att klippa mycket på en gång, vad menar man egentligen då? Vilken typ av skador, problem och följder leder det till?
 
H
Fin gräsmatta, tycker nästan det såg bättre ut före du klippte, såg "mysigt" och mjukt ut!
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Frodig grön härlig matta. Kämpa på.:cool:
 
  • Gilla
SueSue
  • Laddar…
KristinaRT
Lie? Fungerar även vid regn ;)
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Tobzter
Hur är med att klippa gräs vid regn ? Är de negativt för gräset? Eller bara för en själv för att man bli blött ? :)
 
Tobzter Tobzter skrev:
Hur är med att klippa gräs vid regn ? Är de negativt för gräset? Eller bara för en själv för att man bli blött ? :)
På golfbanor klipps det i regn om maskinerna kan ta sig fram och marken håller.
 
Skaffa 2 st robbot klippare som tål regn så att de hinner med ;)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Hur är med att klippa gräs vid regn ? Är de negativt för gräset?
Så länge det inte är så blött att marken är mjuk och förstörs (hjulspår/fotspår) bryr sig nog inte gräset om hur vädret är när det ansas.
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
L Lillekitte skrev:
I år fick jag för mig att gödsla gräsmattan - för första gången på säkert 15 år. Blev möjligen en aning för mycket gödsel...och regn...(Detta är ca en vecka efter senaste klippning.)
man blir ju intresserad vilket gödsel du kört för det funkar ju uppenbarligen
 
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Hur är med att klippa gräs vid regn ? Är de negativt för gräset? Eller bara för en själv för att man bli blött ? :)
Jag klipper alltid när det är blött pga allergi, jag blir helt igenmosad i näsan och bihålorna annars.
Gräset verkar i det stora hela gilla det också, även om min gräsmatta sas är van att sköta sig själv mellan klippen.:cool:
 
L Lillekitte skrev:
I år fick jag för mig att gödsla gräsmattan - för första gången på säkert 15 år. Blev möjligen en aning för mycket gödsel...och regn...(Detta är ca en vecka efter senaste klippning.)

Vilket supergödsel drog du på?
 
  • Gilla
Bruce71
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.