Byggahus.se
En bra dag.
Studsmattan kom upp igår så vi föräldrar fick en hel eftermiddag i trädgården då ungarna klarar sig själva med alla deras lekar i studsmattan.
Så ett par odlingslådor med stenläggning blev det idag samt spaljering av björnbär.
Trädgård med nyligen spaljerade björnbär och verktyg för trädgårdsarbete i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick äntligen hjälp av tipsen från tidningen Gör det själv (är det så många som läser den idag?) när jag skulle banka ner långa pinnar.
Trädgårdsarbete med en slägga bredvid ett nedbankat spett i gräset under spaljering av björnbär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
halper
  • Laddar…
Började dagen med att rikta upp infarten lite, nu lutar den ca 30 mm istället för 100mm från sida till sida, sedan fortsatte jag att fixa med slänten. Det börjar ta på matjordshögen som blev när jag grävde för växthuset förra året.
Efter det så tog jag tag i och rättade till höjden på första sträckan med spjälor som inte blev bra.
En hög av matjord med en skottkärra framför och spadar, bredvid en grävd slänt nära ett växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyjusterad infart med minskad lutning och en fixad slänt vid ett hus med rött staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd stuga med omlagd infart och rättad höjd på staketet, skottkärra syns vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyjusterad infart med lätt lutning, slänt, och verktygslåda vid träveranda med röd staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rött hus med tegeltak och rött staket, infarten framför huset syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyutjämnad infart med grus och jord nära ett rött staket och grönskande trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen riktad infart med grus och en mindre lutning, gräsområde och en röd trästaket vid sidan av en landsväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
Det går bra nu…
 
  • Spade i förgrunden med trädgårdsarbete och redskap i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Började dagen med att rikta upp infarten lite, nu lutar den ca 30 mm istället för 100mm från sida till sida, sedan fortsatte jag att fixa med slänten. Det börjar ta på matjordshögen som blev när jag grävde för växthuset förra året.
Efter det så tog jag tag i och rättade till höjden på första sträckan med spjälor som inte blev bra.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Åhhh matjord... Lyllos! Lerjord här. Spettet gick ner 2 cm i den torra marken när jag skulle göra hål för pinnarna...

Snyggt jobbat med staketet!
 
  • Gilla
Hennke85
  • Laddar…
niklasn niklasn skrev:
Det går bra nu…
Vad stark du har blivit ;)
Eller arg :)
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Fått upp staketet på framsidan av huset igen.
174 spjälor och 6 stolpar på plats. Bara 15 stolpar och ca 490 spjälor kvar nu...

Delvis uppfört svartmålat trästaket längs med en bostadsfastighet och en gata, med stolpar och beskurna buskar bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 10 till
  • Laddar…
niklasn niklasn skrev:
Det går bra nu…
En engelsk spade ser jag. Jag har några mindre dam och barnspadar som är bra. Vågar dock inte hårdgräva med dem, då använder jag Karlstadsspaden.
 
  • Gilla
niklasn
  • Laddar…
Tack så mycket.
Vi hade lyckan att växthuset blev i det gamla potatislandet och därför var det för fin matjord för att dumpas ute på åkern eller i skogen så den sparades för framtida behov.
Vi har lera under matjorden annas. Nere på 60-70 cm är den stenhård och så börjar vattnet sippra in i hålet.
 
Jag lovade Snigla en bild på soptunnegömman också.
Träskydd runt soptunnor med grön växtlighet och stenlagd gångväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 14 till
  • Laddar…
Firade in The "naked garden day" som gud skapade mej. Fast borde vi inte ha motsvarande dag för oss själva i Skandinavien när det blivit både varmare och insynsskyddat.
Annars funderar jag på vad jag ska göra med mina 15 nyinköpta Magnolier och lika många Azaleor. Börjar bli lite trångt min Japan inspirerade trädgård.
 
  • Gilla
halper
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Jag lovade Snigla en bild på soptunnegömman också.
[bild]
Ståtligt!
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Rödmålat staket med öppen grind till en påbörjad köksträdgård på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Påbörjat en köksträdgård till min fru.
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
KristinaRT
-RB- -RB- skrev:
Jag lovade Snigla en bild på soptunnegömman också.
[bild]
Varför får jag för mig att det är i Höganäs :thinking:

Ruskigt snyggt soptunnegarage är det iaf!
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
Varför får jag för mig att det är i Höganäs :thinking:

Ruskigt snyggt soptunnegarage är det iaf!
Jag vet inte ;) Du får åka några mil söderut för att komma till mig. Närmare bestämt till Helsingborg.

Tack så mycket. :)
 
FreQa FreQa skrev:
Åhhh matjord... Lyllos! Lerjord här. Spettet gick ner 2 cm i den torra marken när jag skulle göra hål för pinnarna...

Snyggt jobbat med staketet!
Känner igen det där, här hänger leran sig fast i skorna eller så studsar spettet upp så man får det i pannan...
 
  • Gilla
  • Wow
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.