Byggahus.se
Hej alla glada!

Nu som min samling av handverktyg börjar bli komplett har jag länge velat börja märka verktygen på något hållbart, men för all del också snyggt sätt.

Jag undrar om någon har tips eller erfarenheter av att få fram en stencil/schablon på sin egen logga i ett hårt material? Ideellt skulle jag vilja ha en bit stålplåt med utskuren logga som jag kan använda som mall för att gravera eller måla.

Någon som vet om man kan få tag på sådant?

Med vänlig hälsning Jakob
 
Resistor Lotnam skrev:
Hej alla glada!

Nu som min samling av handverktyg börjar bli komplett har jag länge velat börja märka verktygen på något hållbart, men för all del också snyggt sätt.

Jag undrar om någon har tips eller erfarenheter av att få fram en stencil/schablon på sin egen logga i ett hårt material? Ideellt skulle jag vilja ha en bit stålplåt med utskuren logga som jag kan använda som mall för att gravera eller måla.

Någon som vet om man kan få tag på sådant?

Med vänlig hälsning Jakob
Det har insmugit sig ett fel i din text. En verktygssamling kan inte bli komplett.
 
  • Gilla
  • Haha
Solskensbyggare och 9 till
  • Laddar…
För bästa effekt och hållbarhet vill du etsa lite på djupet och behöver då en apparat med likström också. Picoelektra i Tyskland har ett komplett kit med DC modul som tillbehör. Ca 514 euro inkl moms och frakt. De kan även göra stenciler till dig.

https://www.picoelektra.de/home.php

Annars är Youtube fyllt med DIY varianter för en bråkdel av kostnaden, om man nu är lagd åt det hållet.


Resistor Lotnam skrev:
Hej alla glada!

Nu som min samling av handverktyg börjar bli komplett har jag länge velat börja märka verktygen på något hållbart, men för all del också snyggt sätt.

Jag undrar om någon har tips eller erfarenheter av att få fram en stencil/schablon på sin egen logga i ett hårt material? Ideellt skulle jag vilja ha en bit stålplåt med utskuren logga som jag kan använda som mall för att gravera eller måla.

Någon som vet om man kan få tag på sådant?

Med vänlig hälsning Jakob
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Malmbergs har märkjärn som man kan bränna in i plasten. Finns säkert andra som har liknande saker
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Malmbergs har märkjärn som man kan bränna in i plasten. Finns säkert andra som har liknande saker
har du länk ?
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
[länk]
Tackar !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.